Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil Toplum kavramına dair bilgi sahibi olmak
|
2) Türkiye’de sivil topluma bakışa dair bilgi sahibi olmak
|
3) Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarını tanımak
|
4) Sosyal sorumluluk kavramını tanımak
|
5) Türkiye’de gençlik ve genç olmak kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal Sorumluluk projesi nedir bilgisine sahip olmak
|
2) Sosyal sorumluluk projesinde sorun belirlemeyi öğrenmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal sorumluluk projelerinde uygulama aşamasını öğrenmek
|
2) Sosyal sorumluluk projelerinde raporlama yapmayı öğrenme
|
3) Sosyal sorumluluk projelerinde planlama yapmayı öğrenmek
|
4) Sosyal sorumluluk projelerinde kaynak geliştirmeyi öğrenme
|
5) Sosyal sorumluluk projelerinde ilgi sahipleri analizi yapmayı öğrenmek
|
6) Sosyal sorumluluk projelerinde izleme ve değerlendirme yapmayı öğrenmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sivil Toplum kavramına genel bakış, sivil toplum kavramının temel bileşenleri, sosyal sorumluluk kavramına genel bakış. |
|
|
2) |
Genç olmak ve Türkiye’de gençliğe dair istatistikler, sosyal sorumluluk projesi döngüsünün basamakları |
|
|
3) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı-Çalışma örnekleri |
|
|
4) |
Sivil Toplum kuruluşu temsilcilerinden sivil topluma dair bilgi ve deneyim paylaşımı |
|
|
5) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluğa dair sektör temsilcileri ile buluşma |
|
|
6) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
7) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Proje basamaklarının takibi/Projeye kaynak geliştirme |
|
|
10) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
11) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
12) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
13) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
14) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
15) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
16) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Risk yönetimi özelinde ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehberleri bilir ve uygulanmasını yapar. |
|
1) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin ve uygulamalarının belirlenmesi, uygulanması, takibi, karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümünde çalışma grupları oluşturur ve liderlik yapar. |
|
1) |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
1) |
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve anlatabilme bilgisine sahiptir. |
|
1) |
Problemlere eleştirel yaklaşım, problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
İş yaşamını oluşturan tüm süreçleri deneyimler, eğitim- öğretim dönemi süresince edindiği teorik bilgiler ile iş yaşamındaki uygulamaları karşılaştırır ve yorumlar. |
|
2) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini belirler ve uygulamaları kontrol eder. |
|
2) |
Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. |
|
2) |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatlara ulaşabilir ve açıklar. |
|
2) |
Afet ve acil durum yönetimi özelinde ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehberleri bilir ve uygulanmasını yapar. |
|
2) |
Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. |
|
2) |
Görev aldığı yerlerde iş sağlığı ve güvenliğine yönelik geliştirilmesi ve düzeltilmesi gereken hususları belirler ve çalışma planları oluşturur. |
|
2) |
Alanı ile ilgili hizmet veren birimlerde yer alarak bir veya birden fazla işletmede eğitim alanı ile ilgili çalışmalarda yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği eğitim planını ve tasarımı yapar, içerik oluşturur ve eğitim verir. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği yönetimini ve takibini yapar. |
|
3) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
3) |
Afet ve acil durum yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir ve uygulanmasına liderlik yapar. |
|
4) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yerine getirilmesinde tarafların yetki, görev, yükümlülükleri ve sorumluluklarını bilir. |
|
4) |
Eğitim- öğretim döneminin bir dönemi süresince iş hayatını deneyimler ve alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri uygular. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
|
4) |
Risk yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Çevre, çevre koruma, sıfır atık hakkında temel kavramlara ulaşabilir ve açıklar. |
|
5) |
İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yıllık faaliyetlerini ilgili taraflarla belirler ve uygulanmasını takip eder. |
|
5) |
Yaşam boyu (Öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme) öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Birey ve halk sağlığı konularında kavramsal bilgilere ulaşır ve açıklar. |
|
6) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
8) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|