ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Uluslararası Ticaret ve Lojistik TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70542METOS-MTL0031 Uluslararası Ticaret Uygulamaları 1 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EMRE ERGÜVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin uluslararası ticaret alanında sahip oldukları teori ve mevzuat bilgisini güncel olaylar çerçevesinde değerlendirmelerini sağlamak ve pratik uygulamalar hakkında beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Derste küresel ticaret rejiminin evrimi ve uluslararası ticarette bölgeselcilik eğilimlerine değinildikten sonra, uluslararası ticarette kullanılan belgeler, teslim şekilleri, serbest bölge uygulamaları ve bunlarla bağlantılı örnek vakalar üzerinde durulacaktır. Korumacılık, ticaret savaşları gibi güncel gelişmeler de ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tarihsel ve toplumsal koşullar itibariyle uluslararası ticaretle ilgili teorilerindeki dönüşümü kavramak
  2) Uluslararası ticaretle ilgili örgütlerin ve anlaşmaların özelliklerini ve gelişimini analiz etmek
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası ticarette karşılaşılabilecek örnek olayları değerlendirebilmek
  2) Uluslararası ticaretin iş akışında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm geliştirebilmek
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Vakaları değerlendirip tek başına karar verecek birikime sahip olmak
  2) Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenmek
  3) Uluslararası ticaret uygulamalarını değerlendirebilecek bir bakış açısı kazanmak
  4) Kendini ifade edebilmek ve öğrenmeye açık olmak

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Uluslararası Ticarette Temel Kavramlar
2) Küresel Ticaret Rejiminin Evrimi-1
3) Küresel Ticaret Rejiminin Evrimi-2
4) Bölgeselcilik
5) Uluslararası Ticarette Kullanılan Belgeler-1
6) Uluslararası Ticarette Kullanılan Belgeler-2
7) Ara Sınav
8) Uluslararası Ticarette Anlaşmazlıkları Çözüm Mekanizmaları
9) Dış Ticaret Politikaları
10) Uluslararası Ticarette Teslim Şekilleri: Incoterms 2010-1
11) Uluslararası Ticarette Teslim Şekilleri: Incoterms 2010-2
12) Serbest Bölgeler
13) Uluslararası Ticarette Vaka Çalışmaları-1
14) Uluslararası Ticarette Vaka Çalışmaları-2
15) Final
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mehmet Melemen, Uygulamalı Uluslararası Ticaret İşlemleri
Burak Akter, Küresel Ticaret: Temelleri, Riskleri ve Finansmanı
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar 5
1) Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar
1) İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir 5
1) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir. 4
1) Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler 5
2) Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir 5
2) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir.
2) Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır 4
2) Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir 5
2) Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır 4
3) Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar
3) Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir 3
3) Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir 5
4) İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar 4
4) Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar
5) Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 9 18
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 100
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 180
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6