Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Modelleri: nitel araştırma modelleri |
|
|
2) |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Modelleri: nicel araştırma modelleri |
|
|
3) |
Bir araştırma sorusunun ortaya atılması, bunun tez formatına dönüştürülmesi, çalışma yönteminin belirlenmesi. |
|
|
4) |
Her öğrencinin yüksek lisans teziyle ilgili bir konu belirlemesi. |
|
|
5) |
Her öğrencinin yüksek lisans teziyle ilgili bir konu belirlemesi. |
|
|
6) |
Her öğrencinin olası yüksek lisans tezinin bir bölümünü içeren seminer araştırma konusunu, çalışacağı konunun ana ve alt sorularını, yöntemini, taslağını ve ana bölümlerini belirlemesi |
|
|
7) |
Her öğrencinin olası yüksek lisans tezinin bir bölümünü içeren seminer araştırma konusunu, çalışacağı konunun ana ve alt sorularını, yöntemini, taslağını ve ana bölümlerini belirlemesi |
|
|
8) |
Öğrencilerin seminer konularıyla ilgili yaptığı okumalar üzerinde konuşma. |
|
|
9) |
Öğrencilerin seminer konularıyla ilgili yaptığı okumalar üzerinde konuşma. |
|
|
10) |
Öğrencilerin seminer konularıyla ilgili yaptıkları yazılı çalışmanın gözden geçirilerek tartışılması. |
|
|
11) |
Öğrencilerin seminer konusuyla ilgili yaptıkları çalışmaları sınıfta sunması. |
|
|
12) |
Öğrencilerin seminer konusuyla ilgili yaptıkları çalışmaları sınıfta sunması. |
|
|
13) |
Öğrencilerin seminer konusuyla ilgili yaptıkları çalışmaları sınıfta sunması. |
|
|
14) |
Seminer araştırma konusu, literatür taraması, yöntemi, varsa kullanılan ölçme araçları ve kaynakçanın da yer aldığı seminer projesinin teslimi. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
5 |
|
1.1 Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
5 |
|
1.2 Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir |
5 |
2) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
3 |
|
2.1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir |
4 |
|
2.3 Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir |
3 |
|
2.4 İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar |
3 |
|
2.5 Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir |
3 |
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar |
4 |
|
3.1 Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler |
4 |
|
3.2 Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır |
4 |
4) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar |
3 |
|
4.1 İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir |
3 |
|
4.2 Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır |
3 |
|
4.3 Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir |
3 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
10 |
140 |
Sunum / Seminer |
1 |
85 |
85 |
Proje |
1 |
100 |
100 |
Ödevler |
1 |
80 |
80 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
447 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
447 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
18 |