Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kelime işlem programında (Microsoft Word) metin, resim, tablo içeren belge hazırlar ve bu belgeyi ihtiyacına uygun biçimde düzenler.
|
2) Microsoft Powerpoint programı aracılığıyla etkili sunum yapma tekniklerini uygular.
|
3) Hesap tablosu (Microsoft Excel) programında belge hazırlar, EXCEL programında yer alan işlevleri kullanabilir, grafiksel gösterim ve veri analizi yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş ve işleniş hakkında bilgi
Ders planın ve not değerlendirmesinin anlatılması
(Oryantasyon)
Bilgi Teknolojileri temel kavramları
Microsoft Office – Word’e Giriş
• Word Arayüzü Tanıtımı
• Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Kullanmak
• Belge Görünüm Modları ile Çalışmak
• Yeni Belge Açmak
|
Ders notları
|
|
2) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Paragraf Ayarlarını Düzenlemek
• Kenarlıklar ve Gölgelendirme Seçeneklerini Düzenlemek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırma Eklemek
|
Ders notları
|
|
3) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Metni Sütunlara Bölmek
• Başlangıcı Büyütmek
• Büyük/Küçük Harf Değiştir
• Metin Bulmak ve Değiştirmek
• Tarih ve Saat Eklemek
• Sayfa Numarası Eklemek
|
Ders notları
|
|
4) |
Microsoft Office Word - Tablolarla Çalışmak - İleri Düzey Word Araçlarını Kullanmak
• Tablo Oluşturmak
• Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tabloya Stil Uygulamak
• Tabloyu Metne Dönüştürmek
• Sayfa Sonu Eklemek
• Bölüm Sonu Eklemek
• Metne Köprü Eklemek
|
Ders notları
|
|
5) |
Microsoft Office Excel- Veri Girişi/ Hücre ve Tablo Biçimlendirme
• Arayüzün Tanıtımı
• Veri Girişi
• Taşıma ve Kopyalama
• Açıklama Ekleme
• Hücre Biçimlendirme
|
Ders notları
|
|
6) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• Koşullu Biçimlendirme
• Formül Girişi
• Matematiksel Fonksiyonlar
|
Ders notları
|
|
7) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• İstatistiksel Fonksiyonlar
• Metinsel Fonksiyonlar
• Sıralama, Filtreleme
|
Ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
|
9) |
Microsoft Office Excel- Veri İşlemleri
• Pivot Table (Özet Tablo) – Pivot Chart (Özet Grafik)
• Veri Doğrulama
• Yinelenen Verileri Kaldırmak |
Ders notları
|
|
10) |
Microsoft Office Excel- Sayfa Düzeni ve Yazdırma Ayarları/ Görünüm Özellikleri
• Kâğıt Boyutu Seçimi
• Kenar Boşluklarını Ayarlamak
• Dikey/Yatay Sayfa Kullanımı
• Üstbilgi/Altbilgi Ayarları
• Sayfa Sonu İşlemleri
• Yazdırma Seçenekleri
• Görünüm Ayarları
|
Ders notları
|
|
11) |
Microsoft Office -Powerpoint’e Giriş/ Yeni Sunu Oluşturma
• Arayüzün Tanıtımı
• Sunu ve Slayt Kavramları
• Belge Görünüm Modları
• Şablon Kullanarak Sunu Yaratmak
• Metin Eklemek ve Düzenlemek
• Kaydetme Seçenekleri
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Yapısı ve Metin Bazlı Bileşenler ile Çalışmak
• Tasarım Teması Seçimi Yapmak
• Slayt Düzeni Seçmek
• Metin Kutuları ile Çalışmak
• Metin Biçimlendirmek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırmayı Kullanmak
|
Ders notları
|
|
12) |
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Düzenlemeleri
• Slayt Düzenlerini Değiştirmek
• Slaytları Kopyalama ve Silmek
• Slaytları Gizleme ve Görüntülemek
• Slayt Geçiş Efektleri Eklemek
• Diğer Sunumlardan Slaytlar Eklemek
• Bul ve Değiştir Aracını Kullanmak
|
Ders notları
|
|
13) |
Microsoft Office Powerpoint- Resimler, Tablolar, Grafikler ile Çalışmak
• Slaytlara Resim Eklemek
• Nesneleri Gruplandırmak
• Tablo Eklemek
• Tablo Tasarımını Düzenlemek
• Hücre, Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tablolarda Metin Hizalamak
• Grafik Eklemek
• Grafiği Biçimlendirmek ve Yeniden Boyutlandırmak
|
Ders notları
|
|
14) |
Microsoft Office Powerpoint- Animasyonlar
• Animasyon Sekmesini Kullanmak
• Giriş ve Çıkış Animasyonları Eklemek
• Vurgu Eklemek
• Hareket Yollarını Kullanmak
• Animasyon Efektlerini Düzenlemek
• Kayıtlı Şablonları Kullanmak
|
Ders notları
|
|
15) |
Microsoft Office Outlook İletileri ile Çalışmak
• Arayüzün Tanıtımı
• E-posta İletisi Oluşturmak
• E-postaları Okumak ve Silmek
• E-postaları Yanıtlamak, İletmek ve Yazdırmak
• E-postalara Filtre Uygulamak
• İmza Oluşturmak ve E-postalara İmza Eklemek
Microsoft Office Takvim ve Kişiler
• Takvime Randevu Kaydetmek
• Randevuları Yönetmek ve Düzenlemek
• Toplantı Planlamak ve Yönetmek
• Takvimi Paylaşmak
• Takvimi Özelleştirmek
• Kişi Eklemek ve Güncelleştirmek
• Yapılacaklar Çubuğu’nu Kullanmak
|
Ders notları
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
|
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
|
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
|
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
|
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
|
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
|
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
|
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
|
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
|
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
|
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|