Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kelime işlem programında (Microsoft Word) metin, resim, tablo içeren belge hazırlar ve bu belgeyi ihtiyacına uygun biçimde düzenler.
|
2) Microsoft Powerpoint programı aracılığıyla etkili sunum yapma tekniklerini uygular.
|
3) Hesap tablosu (Microsoft Excel) programında belge hazırlar, EXCEL programında yer alan işlevleri kullanabilir, grafiksel gösterim ve veri analizi yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş ve işleniş hakkında bilgi
Ders planın ve not değerlendirmesinin anlatılması
(Oryantasyon)
Bilgi Teknolojileri temel kavramları
Microsoft Office – Word’e Giriş
• Word Arayüzü Tanıtımı
• Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Kullanmak
• Belge Görünüm Modları ile Çalışmak
• Yeni Belge Açmak
|
Ders notları
|
|
2) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Paragraf Ayarlarını Düzenlemek
• Kenarlıklar ve Gölgelendirme Seçeneklerini Düzenlemek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırma Eklemek
|
Ders notları
|
|
3) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Metni Sütunlara Bölmek
• Başlangıcı Büyütmek
• Büyük/Küçük Harf Değiştir
• Metin Bulmak ve Değiştirmek
• Tarih ve Saat Eklemek
• Sayfa Numarası Eklemek
|
Ders notları
|
|
4) |
Microsoft Office Word - Tablolarla Çalışmak - İleri Düzey Word Araçlarını Kullanmak
• Tablo Oluşturmak
• Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tabloya Stil Uygulamak
• Tabloyu Metne Dönüştürmek
• Sayfa Sonu Eklemek
• Bölüm Sonu Eklemek
• Metne Köprü Eklemek
• Metne Açıklama Eklemek
• Dipnot Eklemek
• Kaynakça Oluşturmak
|
Ders notları
|
|
5) |
Microsoft Office Excel- Veri Girişi/ Hücre ve Tablo Biçimlendirme
• Arayüzün Tanıtımı
• Veri Girişi
• Taşıma ve Kopyalama
• Açıklama Ekleme
• Hücre Biçimlendirme
|
Ders notları
|
|
6) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• Koşullu Biçimlendirme
• Formül Girişi
• Matematiksel Fonksiyonlar
|
Ders notları
|
|
7) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• İstatistiksel Fonksiyonlar
• Metinsel Fonksiyonlar
• Sıralama, Filtreleme
|
Ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
|
9) |
Microsoft Office Excel- Veri İşlemleri
• Pivot Table (Özet Tablo) – Pivot Chart (Özet Grafik)
• Veri Doğrulama
• Yinelenen Verileri Kaldırmak |
Ders notları
|
|
10) |
Microsoft Office Excel- Sayfa Düzeni ve Yazdırma Ayarları/ Görünüm Özellikleri
• Kâğıt Boyutu Seçimi
• Kenar Boşluklarını Ayarlamak
• Dikey/Yatay Sayfa Kullanımı
• Üstbilgi/Altbilgi Ayarları
• Sayfa Sonu İşlemleri
• Yazdırma Seçenekleri
• Görünüm Ayarları
|
Ders notları
|
|
11) |
Microsoft Office -Powerpoint’e Giriş/ Yeni Sunu Oluşturma
• Arayüzün Tanıtımı
• Sunu ve Slayt Kavramları
• Belge Görünüm Modları
• Şablon Kullanarak Sunu Yaratmak
• Metin Eklemek ve Düzenlemek
• Kaydetme Seçenekleri
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Yapısı ve Metin Bazlı Bileşenler ile Çalışmak
• Tasarım Teması Seçimi Yapmak
• Slayt Düzeni Seçmek
• Metin Kutuları ile Çalışmak
• Metin Biçimlendirmek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırmayı Kullanmak
|
Ders notları
|
|
12) |
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Düzenlemeleri
• Slayt Düzenlerini Değiştirmek
• Slaytları Kopyalama ve Silmek
• Slaytları Gizleme ve Görüntülemek
• Slayt Geçiş Efektleri Eklemek
• Diğer Sunumlardan Slaytlar Eklemek
• Bul ve Değiştir Aracını Kullanmak
|
Ders notları
|
|
13) |
Microsoft Office Powerpoint- Resimler, Tablolar, Grafikler ile Çalışmak
• Slaytlara Resim Eklemek
• Nesneleri Gruplandırmak
• Tablo Eklemek
• Tablo Tasarımını Düzenlemek
• Hücre, Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tablolarda Metin Hizalamak
• Grafik Eklemek
• Grafiği Biçimlendirmek ve Yeniden Boyutlandırmak
|
Ders notları
|
|
14) |
Microsoft Office Powerpoint- Animasyonlar
• Animasyon Sekmesini Kullanmak
• Giriş ve Çıkış Animasyonları Eklemek
• Vurgu Eklemek
• Hareket Yollarını Kullanmak
• Animasyon Efektlerini Düzenlemek
• Kayıtlı Şablonları Kullanmak
• Asıl Slayt ile Çalışmak
|
Ders notları
|
|
15) |
Microsoft Office Outlook İletileri ile Çalışmak
• Arayüzün Tanıtımı
• E-posta İletisi Oluşturmak
• E-postaları Okumak ve Silmek
• E-postaları Yanıtlamak, İletmek ve Yazdırmak
• E-postalara Filtre Uygulamak
• İmza Oluşturmak ve E-postalara İmza Eklemek
Microsoft Office Takvim ve Kişiler
• Takvime Randevu Kaydetmek
• Randevuları Yönetmek ve Düzenlemek
• Toplantı Planlamak ve Yönetmek
• Takvimi Paylaşmak
• Takvimi Özelleştirmek
• Kişi Eklemek ve Güncelleştirmek
• Yapılacaklar Çubuğu’nu Kullanmak
|
Ders notları
|
|
16) |
Final sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
|
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
|
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|