Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı tanımlar. |
|
1) |
Tıbbi görüntüleme cihazlarına ait bütün araç ve sistemleri kurallarına ve tekniklerine uygun şekilde kalite kontrollerini ve bakımını açıklar. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiyi tanımlar. |
|
1) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
2) |
Tıbbı görüntüleme yöntemlerine ait cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
2) |
Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomiyi ve insan fizyolojisini tanımlar.
|
|
2) |
Hasta ve hasta yakınları ile meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
2) |
Tıbbi görüntüleme öncesi hasta hazırlığı sürecini tanımlar. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Radyodiagnostik alanında (Konvansiyonel ve Dijital Radyoloji, Floroskopi, Dijital Substraksiyon Anjiografi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme) teorik ve uygulamalı bilgiyi açıklar. |
|
3) |
Görüntüleme sonrası dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
3) |
Uygulanacak tıbbi görüntüleme işlemine ait süreci hastaya açıklar. |
|
3) |
X-ışını sistemleri hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgi ve çalışma prensiplerini açıklar. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak radyasyon ve çalışma sistemleri hakkında temel bilgileri açıklar. |
|
4) |
Görüntüleme ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlama ile doğru ışınlama faktörünü tespit eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Nükleer tıp ve radyoterapi alanında kullanılan tedavi-tanı sürecini açıklar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Radyasyon güvenliği prosedürlerini listeler. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
İyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazları ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip listeler. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|