Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı akademik alanlarda geniş bir kelime hazinesine sahip olurlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
2.2) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
2) Sosyoloji, tarih, siyaset bilimi gibi farklı akademik disiplinler üzerine konularda eleştirisel olarak tartışabilirler.
3.3) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
3.4) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
3) Tarama ve gözden geçirme gibi farklı okuma teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve okuma yaparken bu teknikleri uygulayabilirler.
4.5) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
4.6) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
4)
5.7) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
5.8) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
5.9) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı akademik disiplinlerdeki konular üzerine konuşabilir ve tartışabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Bölüm "İş Dünyasına Giriş" - Birinci Okuma: "Hayalperestler ve Yapanlar" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
2) |
Bölüm 3 "İş dünyasına giriş" - Birinciyi okuma: "Hareket halindeki bir dil" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
3) |
Ünite 2 Bölüm 6 "Sağlık Önemlidir" - Birinci okuma: “Plasebo etkisine ne sebep olur?” |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
4) |
Ünite 2 Bölüm 8 "Sağlık Önemlidir" - Birinci Okuma: "Dokunma Gücü" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
5) |
Ünite 3 Bölüm 9 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Zamanı söylemenin tarihi" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
6) |
Ünite 3 Bölüm 911 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Uygun teknolojiler" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
7) |
Arasınav |
|
|
8) |
Ünite 4 Bölüm 13 "Çevre" - Birinci okuma: "Küçük yolculuk ve büyük bela''' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
9) |
Ünite 4 Bölüm 15 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Dünyayı kurtarmak için böcek yer miydiniz?" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
10) |
Ünite 4 Bölüm 16 "Çevre" - Birinci okuma: “Büyük bir işi olan küçük bir yaratık” |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
11) |
Ünite 5 Bölüm 17 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Ekonomi-Neyle ilgili?'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
12) |
Ünite 5 Bölüm 18 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Arz ve talep'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
13) |
Ünite 5 Bölüm 19 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Davranışsal Ekonomi'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
14) |
Ünite 5 Bölüm 20 "Ekonomi" - Birinci okuma: "Mutluluğun Ekonomisi" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
15) |
Genel Tekrar |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
|
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
|
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri vb. tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
|
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
|
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
|
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
|
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
|
|
3.3 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
14 |
2 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
14 |
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
47 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
103 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |