Dersin Amacı: |
Animasyonda desenin temel ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanmayı ve bu alanda kavram geliştirmeyi; öğrencinin yaşadığı çevreyi, nesneleri ve sanat eserlerini resim tekniği yöntemleri, görsel perspektifle ve bu sayede yeni bir bakış açısıyla ele alması; tasarımsal düşünme metotlarını kullanıp animasyonda düşünceyi görselleştirme sorunlarına yaratıcı çözümler türetmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler bu derste üç boyutlu nesneleri iki boyutlu kağıt üzerine perspektif kurallarına uygun biçimde aktarım, oran-orantı, kompozisyon, tek kaçışlı perspektif, çift kaçışlı perspektif, açık-koyu tonlama, leke, doku, espas, ritim duygusu, Rönesans ve Barok resim tarihi gibi konular hakkında bilgi sahibi olarak, bu konular hakkında edindikleri kuramsal bilgilerini uygulamaya geçirirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Desen sanatında kullanılan materyalleri adlandırır ve terimleri açıklar.
|
2) Perspektif kurallarına uygun biçimde iç ve dış mekan, nesne ve figürleri görselleştirmenin yöntemini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uygulama alanında kullanacağı nesnelerin kübik, silindirik gibi temel formlarını saptayıp kağıt yüzey üzerinde inşa eder.
|
2) Batı Sanat Tarihi’ndeki Rönesans ve Barok dönemlerinin temel özelliklerini betimler, karşılaştırır ve farklarını ayırt eder.
|
3) Hayal dünyasında tasarladıklarını çizerek somut olarak tasvir edebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analitik ve eleştirel düşünme becerisini geliştirip yapıtlarını kendi cümleleriyle ifade edebilir.
|
2) Oran-orantı, kompozisyon, ritim, açık-koyun tonlama, ışık-gölge gibi uygulamalı temel bilgiler vasıtasıyla ideal estetiği tanır, edindiği yeni görsel bakış açısıyla kendi çalışmalarını ve çevresini sorgular.
|
3) Mesleki çalışmalarında, edindiği yöntembilimiyle ömür boyu öğrenme ve üretme disiplinini formüle eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin içeriğinin, öğrenciden beklentilerin ve ders çıktılarının açıklanması. Kullanılacak araç-gereçlerin tanıtımı. |
|
|
2) |
Desenin temelleri: serbest el çizimi ile gördüğünü analiz etme, kağıda aktarma egzersizleri. |
Çizim malzemeleri
|
|
3) |
3 boyutlu görme: aynı nesnenin farklı açılardan çizilmesi. |
Çizim malzemeleri
|
|
4) |
Kütle ve hacim üzerine analizler 01: farklı malzemeden yapılmış objelerin yapısal özelliklerini görme, kağıda aktarabilme (örn: kırışık kağıt, kırılmış karton, drapeli kumaş, plastik, vb.) |
Çizim malzemeleri
|
|
5) |
Kütle ve hacim üzerine analizler 02: farklı araç-gereçlerin (kurşun kalem, mürekkep, markör, suluboya vb. deneyimlenmesi) |
Çizim malzemeleri
|
|
6) |
Kompozisyona giriş: Sınırlandırılmış alan üzerinde görsel öğelerin düzenlenmesi üzerine egzersizler. |
Çizim malzemeleri
|
|
7) |
Vize için ön çalışma |
Çizim malzemeleri
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Hareket 01: Organik ve inorganik anatomi ve fizik ilişkisi: İnorganik anatomi. |
Çizim malzemeleri
|
|
10) |
Hareket 02: Organik anatomi. |
Çizim malzemeleri
|
|
11) |
Zaman ve Harekete giriş: Objeler nasıl hareket eder?
(örn: Kağıt yere nasıl düşer? Bir top nasıl seker? Naylon torba havada nasıl süzülür? Bir yaprak dalından nasıl düşer?) |
Çizim malzemeleri
|
|
12) |
Zaman ve Hareket egzersizleri. |
Çizim malzemeleri
|
|
13) |
Final ödevi için ön hazırlık. |
Çizim malzemeleri
|
|
14) |
Genel değerlendirme. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
5 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
5 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
5 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
4 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
3 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
5 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
5 |
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
5 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
5 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
4 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
5 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
5 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
1 |
4 |
4 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
20 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |