DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213TATOZ-CFA0404 | Animasyon Senaryosu ve Storyboard | 2 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. AYLİN BERNA ZAMANDAR BAŞOĞLU |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Amaç senaryo yazımı ve storyboard tasarımının, animasyon üretimi içerisindeki işlevinin kavratılması, geleneksel ve dijital yöntemler ile özgün animasyon senaryosu oluşturabilme ve oluşan metni kurgu, ses, kadraj, kamera hareketleri ve kompozisyonların net algılanabileceği biçimde storyboarda dönüştürebilrme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Senaryonun Temel Kavramları, Sinopsis Yazımı, Tretman ve Senaryo üretimi, imgenin, fikrin eskize dönüştürülmesi, storyboard tasarımı. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Animasyon Senaryosu ve Storyboard üretiminin temel prensiplerini kavrar.
|
||
2) Animasyon Senaryolarını ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder, storyboarda çevirir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Geleneksel ve dijital resimleme üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve storyboard teknikleri uygular.
|
||
2) Storyboard üretim sürecini deneyimler.
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Animasyon Senaryosu ve Storyboard üretiminin metotlarını sentezler ve tasarımsal problemleri çözmek için kendi özgün illüstratif yolunu geliştirir.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Senaryonun Temel Kavramları | ||
2) | Sinopsis Yazımı | ||
3) | Tretman ve Senaryo | ||
4) | Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi | ||
5) | Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi | ||
6) | Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi | ||
7) | Animasyon Senaryosu Yazım Atölyesi | ||
8) | ara sınav | ||
9) | Storyboard’un tarihçesi ve animasyon tasarımı içerisindeki rolü | ||
10) | Farklı ekran oranlarını ve formatlarını anlama, geleneksel ve dijital ortamda storyboard üretim tekniklerinin anlatımı | ||
11) | Görsel öyküleme prensipleri, basit bir öykünün storyboarda dönüştürülmesi | ||
12) | Storyboard tasarımı | ||
13) | Hareketli storyboard-animatik anlatımı | ||
14) | Render alma, animatiklerin değerlendirilmesi/ |
Ders Notları / Kitaplar: | Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004 Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998. Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. | |
2) | Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. | |
3) | Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. | |
4) | Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. | |
5) | Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. | |
6) | Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. | |
7) | Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. | |
8) | Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. | |
9) | Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. | |
10) | Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. | |
11) | Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. | |
12) | Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. | |
13) | Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. | |
14) | Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. | |
15) | Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Projeler | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 6 | 36 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 87 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 11 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 98 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |