ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çizgi Film ve AnimasyonSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213METOZ-CFA0374 Çizgi Film Atölyesi II 2 Bahar 2 4 4 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi GÖKHAN AYDIN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi BURCU KARTAL BEKTAŞ
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan olan öğrencilerin, Çizgi Film Atölyesi I dersinde görmüş oldukları hareketli grafiğin temel prensiplerine ek olarak; yerçekimi, rüzgâr, zincir, ip gibi fiziksel canlandırmalar, ileri kinematik ve ters kinematik ile kendi tasarımları olan karakteri canlandırmaları gerçekleştirmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği:

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fiziksel canlandırma tasarımının gerekliliklerini kazanır. Fiziksel canlandırma ve parçacık canlandırma alanının temel prensiplerinin terminolojisini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar. Fiziksel canlandırma alanındaki güncel yaklaşımlarla ve teknolojilerle özgün yaklaşımını sentezler ve tasarımlarında bağımsız karar almayı benimser.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Canlandırma endüstrisinin tüm süreçlerini deneyimler. Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, ders içeriği, ders işleniş ve değerlendirme kriterleri, Fiziksel canlandırma nedir? Fiziksel canlandırma etkenleri nelerdir? Fiziksel canlandırmalar hangi araçlarla yapılır?
2) Adobe After Effects eklentileri nelerdir? Bu eklentiler nasıl kurulur ve kullanılır?
3) Newton3’ün Adobe After Effects’e kurulumu ve fiziksel canlandırmalarda kullanılan güçlerin çeşitleri.
4) Newton3 ile örnek bir fiziksel canlandırma yapımı.
5) Particle Illusion arabiriminin incelenmesi.
6) Particle Illusion ile parçacık canlandırma yapımı ve bu canlandırmanın Adobe After Effects içerisinde kullanımı.
7) Particle Illusion ile örnek bir canlandırma yapımı.
8) Ara Sınav
9) Adobe Character Animator yazılımının arabirimi, kullanım alanları ve örnek dosyalar.
10) Adobe Illustrator yazılımı ile üretilen karakterin Adobe Character Animator’a aktarımı, kemik sisteminin oluşturulması ve canlandırması.
11) Adobe Photoshop yazılımı ile üretilen karakterin Adobe Character Animator’a aktarımı, kemik sisteminin oluşturulması ve canlandırması.
12) Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim.
13) Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim.
14) Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim.
15) Final sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, 2012
• Layout and Composition for Animation, Ed Ghertner, 2010
• Animation Art: From Pencil to Pixel, the illustrated History of Cartoon, Anime & CGI, Jerry Beck, 2004
• Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator, Tony White, 2006
• Timing for Animation, Harold Whitaker & John Halas, 1981
• Art in Motion, Revised Edition: Animation Aesthetics, Maureen Furniss, 1998
• The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, Jeffrey A. Orkun & Susan Zwerman, 2010
• How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principals of Animation, Tony White, 2009
• Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation, Giannalberto Bendazzi, 1994
• Animation: A World History, Giannalberto Bendazzi, 2015
• Adobe After Effects Classroom in a Book, Lisa Fridsma & Brie Gyncild, 2020
• After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Chris Meyer & Trish Meyer, 2007
• After Effects for Designers: Graphic and Interactive Design in Motion, Chris Jackson, 2018
• Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC, David Dodds, 2019
• Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer & Trish Meyer, 2010
• After Effects: The Power Of Expression, Francois Lefebvre, 2018
Diğer Kaynaklar: • The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful Animation, Chris Patmore, 2003
• Walt Disney Animation Studios The Archive Series Layout & Background, Walt Disney Animation Research Library, 2011
• The Art and Inventions of Max Fleischer: American Animation Pioneer, Ray Pointer, 2017
• After Effects Expressions, Marcus Geduld, 2009
• The Illusion of Life: Disney Animation, Frank Thomas & Ollie Johnston, 1995
• Cartooning: Animation with Preston Blair: Learn to animate step by step, Preston Blair, 2019
• Animation: The Whole Story, Howard Beckerman, 2003
• The Nine Old Men: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators, Andreas Deja, 2015
• How to Animate Advancing Your Animation Beyond The Basics: A Guide To Becoming A Top Animator, Chris Derochie, 2018
• After Effects and Cinema 4D Lite: 3D Motion Graphics and Visual Effects Using CINEWARE, Chris Jackson, 2015
• Learn Adobe After Effects CC for Visual Effects and Motion Graphics, Joe Dockery & Conrad Chavez, 2019
• The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation, Kit Laybourne, 1998
• Adobe Animate Classroom in a Book, Russel Chun, 2020
• Draw With Jazza - Creating Characters: Fun and Easy Guide to Drawing Cartoons and Comics, Josiah Brooks, 2016
• Sketching for Animation: Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook, Peter Parr, 2018

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. 2
2) Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. 5
3) Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. 2
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 1
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 24 24
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 108
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 24 24
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 84
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 192
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8