DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213METOZ-CFA0374 | Çizgi Film Atölyesi II | 2 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 8 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi BURCU KARTAL BEKTAŞ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan olan öğrencilerin, Çizgi Film Atölyesi I dersinde görmüş oldukları hareketli grafiğin temel prensiplerine ek olarak; yerçekimi, rüzgâr, zincir, ip gibi fiziksel canlandırmalar, ileri kinematik ve ters kinematik ile kendi tasarımları olan karakteri canlandırmaları gerçekleştirmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fiziksel canlandırma tasarımının gerekliliklerini kazanır.
Fiziksel canlandırma ve parçacık canlandırma alanının temel prensiplerinin terminolojisini açıklar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
Fiziksel canlandırma alanındaki güncel yaklaşımlarla ve teknolojilerle özgün yaklaşımını sentezler ve tasarımlarında bağımsız karar almayı benimser.
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Canlandırma endüstrisinin tüm süreçlerini deneyimler.
Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma, ders içeriği, ders işleniş ve değerlendirme kriterleri, Dijital İletişimde Animasyonun Rolü | ||
2) | Senaryo Yazılımına Yaklaşımlar | Francis Glebas -“The Big Picture: Story Structures” | |
3) | Kavramlar, Fikirler ve Araştırma Yöntemleri | George Lakoff & Mark Johnson- “Concepts We Live By” Francis Glebas -“What Do Directors Direct?” | |
4) | Storyboard: Hikaye Ritimleri ve Hikaye Sekansları | John Hart -“The Storyboard Artist is Part of the Preproduction Team” | |
5) | Storyboard: Aksiyon Hızı ve Performans | Francis Glebas- How to Draw for Storyboarding: Motion and Emotion” | |
6) | Karakter Tasarımı: Hedef Gruplar ve Stil Seçimi | Walt Stanchfield - “Concepts for Drawing” | |
7) | Animasyon Karakterlerinde İnandırıcılık | Walt Stanchfield - “Seeing” | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Animatik ve Layout | John Hart - “Animatics: The Future of Motion Control” | |
10) | Çizim ve Poz Testleri | "Jane Pilling- “Exploring Different Techniques” " | |
11) | Animasyon Filmde Gerçeklik | Sara Alvarez Sarrat & Maria Lorenco Hernandez - “How Computers Re-animated Hand-Made Process and Aesthetics for Artistic Animation” | |
12) | Animasyon Filmde Ses | Flatworld by Daniel Greaves | |
13) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
14) | Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim. | ||
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, 2012 • Layout and Composition for Animation, Ed Ghertner, 2010 • Animation Art: From Pencil to Pixel, the illustrated History of Cartoon, Anime & CGI, Jerry Beck, 2004 • Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator, Tony White, 2006 • Timing for Animation, Harold Whitaker & John Halas, 1981 • Art in Motion, Revised Edition: Animation Aesthetics, Maureen Furniss, 1998 • The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, Jeffrey A. Orkun & Susan Zwerman, 2010 • How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principals of Animation, Tony White, 2009 • Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation, Giannalberto Bendazzi, 1994 • Animation: A World History, Giannalberto Bendazzi, 2015 • Adobe After Effects Classroom in a Book, Lisa Fridsma & Brie Gyncild, 2020 • After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Chris Meyer & Trish Meyer, 2007 • After Effects for Designers: Graphic and Interactive Design in Motion, Chris Jackson, 2018 • Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC, David Dodds, 2019 • Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer & Trish Meyer, 2010 • After Effects: The Power Of Expression, Francois Lefebvre, 2018 |
Diğer Kaynaklar: | • The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful Animation, Chris Patmore, 2003 • Walt Disney Animation Studios The Archive Series Layout & Background, Walt Disney Animation Research Library, 2011 • The Art and Inventions of Max Fleischer: American Animation Pioneer, Ray Pointer, 2017 • After Effects Expressions, Marcus Geduld, 2009 • The Illusion of Life: Disney Animation, Frank Thomas & Ollie Johnston, 1995 • Cartooning: Animation with Preston Blair: Learn to animate step by step, Preston Blair, 2019 • Animation: The Whole Story, Howard Beckerman, 2003 • The Nine Old Men: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators, Andreas Deja, 2015 • How to Animate Advancing Your Animation Beyond The Basics: A Guide To Becoming A Top Animator, Chris Derochie, 2018 • After Effects and Cinema 4D Lite: 3D Motion Graphics and Visual Effects Using CINEWARE, Chris Jackson, 2015 • Learn Adobe After Effects CC for Visual Effects and Motion Graphics, Joe Dockery & Conrad Chavez, 2019 • The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation, Kit Laybourne, 1998 • Adobe Animate Classroom in a Book, Russel Chun, 2020 • Draw With Jazza - Creating Characters: Fun and Easy Guide to Drawing Cartoons and Comics, Josiah Brooks, 2016 • Sketching for Animation: Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook, Peter Parr, 2018 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. | |
2) | Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. | |
3) | Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. | |
4) | Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. | |
5) | Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. | |
6) | Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. | |
7) | Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. | |
8) | Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. | |
9) | Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. | |
10) | Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. | |
11) | Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. | |
12) | Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. | |
13) | Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. | |
14) | Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. | |
15) | Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterip Yaptırma | |
Ödev | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme | |
Uygulama Sınavı |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 84 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 192 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 8 |