DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213METOZ-CFA0374 Çizgi Film Atölyesi II 2 Bahar 2 4 4 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi BURCU KARTAL BEKTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan olan öğrencilerin, Çizgi Film Atölyesi I dersinde görmüş oldukları hareketli grafiğin temel prensiplerine ek olarak; yerçekimi, rüzgâr, zincir, ip gibi fiziksel canlandırmalar, ileri kinematik ve ters kinematik ile kendi tasarımları olan karakteri canlandırmaları gerçekleştirmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği:

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fiziksel canlandırma tasarımının gerekliliklerini kazanır. Fiziksel canlandırma ve parçacık canlandırma alanının temel prensiplerinin terminolojisini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar. Fiziksel canlandırma alanındaki güncel yaklaşımlarla ve teknolojilerle özgün yaklaşımını sentezler ve tasarımlarında bağımsız karar almayı benimser.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Canlandırma endüstrisinin tüm süreçlerini deneyimler. Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, ders içeriği, ders işleniş ve değerlendirme kriterleri, Dijital İletişimde Animasyonun Rolü
2) Senaryo Yazılımına Yaklaşımlar Francis Glebas -“The Big Picture: Story Structures”
3) Kavramlar, Fikirler ve Araştırma Yöntemleri George Lakoff & Mark Johnson- “Concepts We Live By” Francis Glebas -“What Do Directors Direct?”
4) Storyboard: Hikaye Ritimleri ve Hikaye Sekansları John Hart -“The Storyboard Artist is Part of the Preproduction Team”
5) Storyboard: Aksiyon Hızı ve Performans Francis Glebas- How to Draw for Storyboarding: Motion and Emotion”
6) Karakter Tasarımı: Hedef Gruplar ve Stil Seçimi Walt Stanchfield - “Concepts for Drawing”
7) Animasyon Karakterlerinde İnandırıcılık Walt Stanchfield - “Seeing”
8) Ara Sınav
9) Animatik ve Layout John Hart - “Animatics: The Future of Motion Control”
10) Çizim ve Poz Testleri "Jane Pilling- “Exploring Different Techniques” "
11) Animasyon Filmde Gerçeklik Sara Alvarez Sarrat & Maria Lorenco Hernandez - “How Computers Re-animated Hand-Made Process and Aesthetics for Artistic Animation”
12) Animasyon Filmde Ses Flatworld by Daniel Greaves
13) Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim.
14) Öğrenciyle birebir çalışma ve geri bildirim.
15) Final sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, 2012
• Layout and Composition for Animation, Ed Ghertner, 2010
• Animation Art: From Pencil to Pixel, the illustrated History of Cartoon, Anime & CGI, Jerry Beck, 2004
• Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator, Tony White, 2006
• Timing for Animation, Harold Whitaker & John Halas, 1981
• Art in Motion, Revised Edition: Animation Aesthetics, Maureen Furniss, 1998
• The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, Jeffrey A. Orkun & Susan Zwerman, 2010
• How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principals of Animation, Tony White, 2009
• Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation, Giannalberto Bendazzi, 1994
• Animation: A World History, Giannalberto Bendazzi, 2015
• Adobe After Effects Classroom in a Book, Lisa Fridsma & Brie Gyncild, 2020
• After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Chris Meyer & Trish Meyer, 2007
• After Effects for Designers: Graphic and Interactive Design in Motion, Chris Jackson, 2018
• Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC, David Dodds, 2019
• Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer & Trish Meyer, 2010
• After Effects: The Power Of Expression, Francois Lefebvre, 2018
Diğer Kaynaklar: • The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful Animation, Chris Patmore, 2003
• Walt Disney Animation Studios The Archive Series Layout & Background, Walt Disney Animation Research Library, 2011
• The Art and Inventions of Max Fleischer: American Animation Pioneer, Ray Pointer, 2017
• After Effects Expressions, Marcus Geduld, 2009
• The Illusion of Life: Disney Animation, Frank Thomas & Ollie Johnston, 1995
• Cartooning: Animation with Preston Blair: Learn to animate step by step, Preston Blair, 2019
• Animation: The Whole Story, Howard Beckerman, 2003
• The Nine Old Men: Lessons, Techniques, and Inspiration from Disney's Great Animators, Andreas Deja, 2015
• How to Animate Advancing Your Animation Beyond The Basics: A Guide To Becoming A Top Animator, Chris Derochie, 2018
• After Effects and Cinema 4D Lite: 3D Motion Graphics and Visual Effects Using CINEWARE, Chris Jackson, 2015
• Learn Adobe After Effects CC for Visual Effects and Motion Graphics, Joe Dockery & Conrad Chavez, 2019
• The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation, Kit Laybourne, 1998
• Adobe Animate Classroom in a Book, Russel Chun, 2020
• Draw With Jazza - Creating Characters: Fun and Easy Guide to Drawing Cartoons and Comics, Josiah Brooks, 2016
• Sketching for Animation: Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook, Peter Parr, 2018

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir.
2) Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir.
3) Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir.
4) Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir.
5) Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir.
6) Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir.
7) Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir.
8) Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir.
9) Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir.
10) Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir.
11) Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir.
12) Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir.
13) Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir.
14) Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir.
15) Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Ödev
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 24 24
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 108
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 24 24
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 84
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 192
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8