Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Deneysel animasyon tarihini ve teorisini ve bunların sinema gibi diğer sanat
uygulamalarıyla ilişkisini tanımlayabilecektir.
|
2) Ses / görüntü ilişkilerinin yenilikçi yaklaşımlarını karşılaştırabileceklerdir.
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hareketli görüntüler için deneysel yaklaşımlar üretebilecektir.
|
2) Animasyonda geleneksel olmayan görüntü oluşturma üretimini
sağlayabileceklerdir.
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Storyboard ve mood board dahil hareketli görüntü projelerinin deneysel bir
bağlamda ön görselleştirilmesini yapabileceklerdir.
|
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Derse Giriş, Syllabus |
|
|
| 2) |
Deneysel Animasyon Analizleri |
|
Ders & Sınıf İçi Çalışma
Sinopsis yazımı |
| 3) |
Soyut Animasyon Uygulamaları |
|
Ders & Sınıf İçi Çalışma
Sinopsis yazımı |
| 4) |
Kum ve Cam üzeri animasyon uygulamaları |
|
Ders & Sınıf İçi Çalışma
Sinopsis yazımı
Storyboard |
| 5) |
2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları |
|
|
| 5) |
2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları |
|
|
| 5) |
2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları |
|
|
| 6) |
Rotoskopi uygulamaları |
|
Ders & Sınıf İçi Çalışma
Sinopsis yazımı
Storyboard değerlendirme
Ödev: Sinopsis, senaryo, storyboard |
| 7) |
Stop-motion animasyon teknikleri |
Ders & Sınıf İçi Çalışma
Proje Geliştirme
|
|
| 8) |
Vize teslim |
Vize Teslim: Ön prodüksiyon dosyası
|
|
| 9) |
Vize Proje Kritik |
|
|
| 10) |
Kolaj teknikleri |
Ders & Sınıf İçi Alıştırma
Proje Geliştirme: Animasyon
|
|
| 10) |
Kolaj teknikleri |
Ders & Sınıf İçi Alıştırma
Proje Geliştirme: Animasyon
|
|
| 11) |
Proje Takip, Uygulama, Değerlendirme |
|
|
| 12) |
Proje Takip, Uygulama, Değerlendirme |
|
|
| 13) |
Final Projesi Sunumları |
|
|
| 14) |
Final Projesi |
|
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
|
| Diğer Kaynaklar: |
Richard Williams, The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Faber & Faber, 2012.
R Lisa Fridsma, Adobe After Effects CC. Adobe, 2016.
Paul Wells, Understanding Animation, Routledge, 2008.
Chris Meyer, After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion
Graphics Artist, Routledge, 2016.
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
| 2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
| 3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
| 4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
| 5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
| 6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
| 7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
| 8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
| 9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
| 10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
| 11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
| 12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
| 13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
| 14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
| 15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
12 |
4 |
48 |
| Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Proje |
6 |
6 |
36 |
| Ödevler |
6 |
3 |
18 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
158 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
174 |
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |