DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213TATOZ-CFA0487 Deneysel Sanat Uygulamaları 4 Güz 2 2 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi BURCU KARTAL BEKTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı hareketli görüntü üretmek, deneysel teknikler uygulayabilmek, animasyon sanatı teorilerini öğretmek ve bu sayede animasyon filmler için kurgusal ve kurgusal olmayan anlatıların gelişimine yönelik becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Deneysel Animasyon Analizleri, Soyut Animasyon Uygulamaları, Kum ve Cam üzeri animasyon uygulamaları, 2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları, Rotoskopi uygulamaları ve Stop-motion animasyon teknikleri gibi konularda örnekler incelenerek uygulamalar hayata geçirilir. Öğrenciler öğrendikleri bilgiler doğrultusunda seçecekleri animasyon tekniği ile proje oluşturur.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Deneysel animasyon tarihini ve teorisini ve bunların sinema gibi diğer sanat uygulamalarıyla ilişkisini tanımlayabilecektir.
  2) Ses / görüntü ilişkilerinin yenilikçi yaklaşımlarını karşılaştırabileceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hareketli görüntüler için deneysel yaklaşımlar üretebilecektir.
  2) Animasyonda geleneksel olmayan görüntü oluşturma üretimini sağlayabileceklerdir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Storyboard ve mood board dahil hareketli görüntü projelerinin deneysel bir bağlamda ön görselleştirilmesini yapabileceklerdir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş, Syllabus
2) Deneysel Animasyon Analizleri Ders & Sınıf İçi Çalışma Sinopsis yazımı
3) Soyut Animasyon Uygulamaları Ders & Sınıf İçi Çalışma Sinopsis yazımı
4) Kum ve Cam üzeri animasyon uygulamaları Ders & Sınıf İçi Çalışma Sinopsis yazımı Storyboard
5) 2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları
5) 2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları
5) 2 boyutlu animasyon teknik ve uygulamaları
6) Rotoskopi uygulamaları Ders & Sınıf İçi Çalışma Sinopsis yazımı Storyboard değerlendirme Ödev: Sinopsis, senaryo, storyboard
7) Stop-motion animasyon teknikleri Ders & Sınıf İçi Çalışma Proje Geliştirme
8) Vize teslim Vize Teslim: Ön prodüksiyon dosyası
9) Vize Proje Kritik
10) Kolaj teknikleri Ders & Sınıf İçi Alıştırma Proje Geliştirme: Animasyon
10) Kolaj teknikleri Ders & Sınıf İçi Alıştırma Proje Geliştirme: Animasyon
11) Proje Takip, Uygulama, Değerlendirme
12) Proje Takip, Uygulama, Değerlendirme
13) Final Projesi Sunumları
14) Final Projesi
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Richard Williams, The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Faber & Faber, 2012.
R Lisa Fridsma, Adobe After Effects CC. Adobe, 2016.

Paul Wells, Understanding Animation, Routledge, 2008.
Chris Meyer, After Effects Apprentice: Real-World Skills for the Aspiring Motion
Graphics Artist, Routledge, 2016.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir.
2) Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir.
3) Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir.
4) Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir.
5) Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir.
6) Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir.
7) Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir.
8) Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir.
9) Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir.
10) Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir.
11) Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir.
12) Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir.
13) Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir.
14) Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir.
15) Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Projeler 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 12 4 48
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 6 6 36
Ödevler 6 3 18
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 158
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 174
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5