Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Genel çizim prensiplerini uygulamaları için kuramsal bilgi
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Işık-gölge ile ilgili kavramları ve bu kavramların resimdeki önemini kavrayabilme.
|
2) Oran-orantı kurallarını uygulayarak deseni doğru çizebilme.
|
3) Ölçü almaya öğrenerek figürü doğru çizebilme.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Güz dönemi öğrenmiş olduğu ölçü alma yöntemi ile hayalden figür çizebilme.
|
2) Oran -orantı kurallarını uygulayarak gördüğünü kağıda doğru aktarabilmeli.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Hızlı Pozlar: Canlı modelden süreli figür çalışmaları (30 dakikadan 1 dakikaya gerisayımlı) |
Çizim malzemeleri
|
|
2) |
Canlı figürden model çalışması (tüm gün tek model) |
Çizim malzemeleri
|
|
3) |
Canlı modelden portre desen çalışması; yüz yüze. |
Çizim malzemeleri
|
|
4) |
Anatomik Portre Desen Çalışması: Rönesans ustalarından portre kopya çalışması I. |
Çizim malzemeleri
|
|
5) |
Anatomik Portre Desen Çalışması: Rönesans ustalarından portre kopya çalışması II. |
Çizim malzemeleri
|
|
6) |
Ayna karşısında çizerin kendi portresini çalışması. |
Çizim malzemeleri
|
|
7) |
Lekesel Resim: mekan ve objeler ile kompozisyon, doluluk-boşluk, oran-orantı çalışmaları. |
Kompozisyona uygun çizim malzemeleri
|
|
8) |
ARA SINAV (Oluşturulan tüm etüd ve çizimlerin değerlendirilmesi.) |
Tüm çizimler
|
|
9) |
Tek kaçışlı ve çift kaçışlı perspektif aracılığıyla bir iç mekanın hızlı taslak desen çalışmaları. |
Çizim malzemeleri ve cetvel
|
|
10) |
Natürmort; Nesnelerden oluşan bir kompozisyonun kurulumu ve uygulamalı desen çalışması. |
Çizim malzemeleri
|
|
11) |
Natürmort çalışmasına devam… |
Çizim malzemeleri
|
|
12) |
Güncel bir konu hakkında özgün bir fikirsel portre çalışması. |
Çizim malzemeleri
|
|
13) |
Çok Figürlü Kompozisyon Desen Çalışması: Ustalardan kopya çalışması I. |
Çizim malzemeleri
|
|
14) |
Çok Figürlü Kompozisyon Desen Çalışması: Ustalardan kopya çalışması II. |
Çizim malzemeleri
|
|
15) |
Dış mekan çizimi; seçilmiş bir tarihi mekanda (örneğin Aya Sofya Müzesi, Sultanahmet Meydanı, İstanbul Arkeoloji Müzesi vs.) desen çalışması gerçekleştirme. |
Çizim malzemeleri
|
|
16) |
FİNAL SINAVI (Oluşturulan tüm etüd ve çizimlerin değerlendirilmesi.) |
Tüm çizimler
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
5 |
4 |
20 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
22 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
46 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |