Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
| 1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
| 1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
| 1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
5 |
| 1) |
Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. |
4 |
| 1) |
iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. |
|
| 2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
5 |
| 2) |
İletişim Tasarımı temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
|
| 2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
| 2) |
İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. |
|
| 2) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
| 2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
| 3) |
İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir |
|
| 3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
5 |
| 3) |
İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. |
5 |
| 3) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
| 3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
| 3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
| 4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
5 |
| 4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
| 4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
| 4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
| 4) |
İletişim Tasarımı’nın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. |
3 |
| 4) |
İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
4 |
| 5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
| 5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
| 5) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
4 |
| 5) |
İletişim Tasarımı ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve İletişim Tasarımı ve Yönetimi’nin kuramları ile ilişkilendirir. |
3 |
| 5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
| 6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir |
5 |
| 6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
4 |
| 6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
| 7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
| 7) |
İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
| 7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
| 8) |
İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
4 |
| 8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
| 8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
5 |
| 9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
| 9) |
Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
4 |
| 10) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
4 |
| 10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
| 10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
| 11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
| 11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
5 |
| 11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
5 |
| 12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
5 |
| 12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
| 13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
5 |
| 14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
1 |