Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel bilgilendirme |
Ders notları, kitap, Anayasa ve çeşitli kanunlar, Yargıtay kararları
|
|
2) |
Toplumsal (Beşeri) Düzen Kuralları
Ahlak Kuralları
Din Kuralları
Örf-adet Kuralları
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
ULUSLARARASI HUKUK Sekizinci Baskı Malcolm N. Shaw Çeviri Editörü İbrahim Kaya Çevirenler Yücel Acer İbrahim Kaya M. Turgut Demirtepe G. Engin Şimşek.
|
|
3) |
Hukuktda Kişiler: Gerçek Kişiler ve Tüzel Kişiler |
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
|
|
4) |
Özel hukukunun bölümleri tespit edilerek, hangi hukuk kuralının hangisine girdiği ve aralarındaki farklar açıklanır. |
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
|
|
5) |
Hukuk Kurallarının Sınıflandırılması
Emredici Hukuk Kuralları
Tanımlayıcı Hukuk Kuralları
Tamamlayıcı Hukuk Kuralları
Yorumlayıcı Hukuk Kuralları
İlga Edici Hukuk Kuralları
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
ULUSLARARASI HUKUK Sekizinci Baskı Malcolm N. Shaw Çeviri Editörü İbrahim Kaya Çevirenler Yücel Acer İbrahim Kaya M. Turgut Demirtepe G. Engin Şimşek.
|
|
6) |
Kamu Hukukunun Bölümleri
Anayasa Hukuku
İdare Hukuku
Ceza Hukuku
Devletler Genel Hukuku
Vergi Hukuku
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
|
|
7) |
Hukuk sistemleri: Kara Avrupası Hukuk Sistemi,Common Law Sistemi,Islam Hukuku sistemi ve Sosyalist Hukuk Sisteminin Özellikleri incelenir.
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
ULUSLARARASI HUKUK Sekizinci Baskı Malcolm N. Shaw Çeviri Editörü İbrahim Kaya Çevirenler Yücel Acer İbrahim Kaya M. Turgut Demirtepe G. Engin Şimşek.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Hak Kavramı- Tanımı
Hakkın kaynağı
Hakkın çeşitleri
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
|
|
10) |
Hak Kavramı- Tanımı Hakkın kaynağı Hakkın çeşitleri incelenir. |
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
|
|
11) |
Hukukta Kişi Kavramı ve Kişi Türleri
Kişi Kavramı Gerçek Kişi – Tüzel Kişi
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
|
|
12) |
Hukuk Kuralları arasında Çatışma Sorunu |
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
|
|
13) |
Kanunlaşdırma: Kanunlaşdırma metotları ve kanunlaşdırma örnekleri incelenir.
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
ULUSLARARASI HUKUK Sekizinci Baskı Malcolm N. Shaw Çeviri Editörü İbrahim Kaya Çevirenler Yücel Acer İbrahim Kaya M. Turgut Demirtepe G. Engin Şimşek.
|
|
14) |
Hukuksal Sözleşmeler
Sözleşme(Akit) Kavramı
|
Meslek Yüksekokulları için Genel Hukuk,Prof.Dr.Müjdat Şakar,4.baskı.
HUKUKA GİRİŞ, KEMAL GÖZLER, EKİN KİTABEVİ, 2008.
HUKUK BAŞLANGICI, ADNAN GÜRİZ, ANKARA, 2005.
NECİP BİLGE, HUKUK BAŞLANGICI, ANKARA, 1989
TEMEL HUKUK, HASAN PULAŞLI ÖMER KORKUT, ANKARA, 2008
ULUSLARARASI HUKUK Sekizinci Baskı Malcolm N. Shaw Çeviri Editörü İbrahim Kaya Çevirenler Yücel Acer İbrahim Kaya M. Turgut Demirtepe G. Engin Şimşek.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
1 |
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
1 |
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
1 |
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
1 |
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
1 |
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
1 |
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
1 |
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
1 |
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
1 |
|
3.3 Liderlik ve takım çalışması, girişimcilik ve değişim yönetimi becerilerini kazanır. |
1 |
|
3.4 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
1 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
1 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
1 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
1 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
1 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
1 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
1 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
1 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
1 |