Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenci tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. Mesleki konularda oluşan problemleri, destekleyen veriler kullanarak çözümler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders içeriğinde, iç mimarlığın tanımı, tarihçesi, iç mimari projelendirmede tasarım süreci, mesleki uygulama, ergonomi, proksemi oranlama sistemleri, kapsayıcı tasarım ilkeleri, bina strüktürü ve yapı malzemeleri, mekanik ve elektrik sistemleri, kurumsal kimliğin mekanda kullanımı, malzeme ve sonlandırma, doku, biçim, akustik, Aydınlatma tasarımı ve Sunum teknikleri konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, tasarım teori ve tarihi, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgisini açıklayabilir.
|
2) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, düşünsel, sanatsal, kültürel, bilimsel ve teknolojik bilgileri analiz edebilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Güncel tasarım problemleri, eğilimleri ve çağdaş malzemeler ile ilgili konuları analiz eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Eleştirel ve analitik düşünceleri değerlendirir.
|
2) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanının kapsamını ve sorumluluklarını anlar; insan, toplum ve çevre odaklı tasarım anlayışı geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
Giriş. İç mimarlık nedir? Önemli iç mimarlar’lar ve önemli yayınlar nelerdir? Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Şehir Planlama, Endüstri ürünleri tasarımı nedir.
|
|
|
2) |
2. İç mimarlık tarihçesi ve bir meslek olarak doğuşu
|
|
|
3) |
3. İç Mimari projelendirmede tasarım süreci
3.1. Analiz, proje geliştirme, kağıt üzerinde düşünme, uygulama, değerlendirme, mesleki uygulama
|
|
|
4) |
4. Projeyi geliştirmek
4.1. Müşteri, Müşteri profili
4.2. Proje özeti
4.3. Tasarım analizi, Bilgi analizi
4.4. Tasarım araştırması: Konseptleri araştırmak, konsept ve fikir geliştirmek
|
|
|
5) |
5. Mekan (mekansal ilişkiler)
5.1. Mekanı çizimlerle anlamak,
5.2. Mekanı maketlerle anlamak,
5.3. Ölçek, -Plan, -Görünüş, -Kesit
|
|
|
6) |
6. Mekanı düzenlemek
6.1. Tasarım geliştirme: Nasıl eskiz çizilir, eskiz çizimi için araçlar, eskiz çizimi için pratik ipuçları
6.2. İnsan boyutları ve ölçek, Ergonomi, Proksemi, oranlama sistemleri,
6.3. Düzenleme ilkeleri: Aks, denge, referans noktası, uyum, bütünlük/çeşitlilik, vurgu/baskınlık, ritim/tekrar
6.4. Kapsayıcı tasarım
|
|
|
7) |
7. Bina strüktürü
7.1. Bina yapım teknikleri: İskelet sistemler, hafif iskelet sistemler, Yığma yapım sistemi, Karma sistemler.
7.2. Yapı malzemeleri: Ahşap, Taş, Tuğla, Beton, Çelik ve diğer metaller, Cam
7.3. Mekanik ve elektrik sistemleri: İklim kontrolü/Su tesisatı/ Elektrik sistemleri
KÜÇÜK SINAV
|
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
9. Kurumsal kimliğin mekanda kullanımı, ve mekana yansıtılması.
9.1. Mekanda logo kullanımı
9.2. Kurumsal renklerin kullanımı
9.3. Kurumsal mesajın mekana uyarlanması
|
|
|
10) |
10. Sürdürülebilir tasarım
10.1. Sürdürülebilirlik nedir?
10.2. Sürdürülebilirlik için yapılması gereken seçimlerin aşamaları: Bina inşaat uygulamaları, yeni yapılar, sentetik malzemeler, binanın yeniden düzenlenmesi, enerji üretimi, malzeme alımı
10.3. Sürdürülebilirlik ile ilgili malzeme seçimleri: Taş, ahşap, Plastik, diğer malzemeler
|
|
|
11) |
11. Malzeme ve sonlandırma: malzeme seçimi
11.1. Temel malzemeler: taş, ahşap, metal, cam, tekstil, malzeme alımı
11.2. Doku, biçim, renk etkisi, şemayı bir araya getirmek
|
|
|
12) |
12.1. Akustik: Akustik deneyimler, akustik kontrol,
12.2. Mobilya, sabit ve hareketli
12.3. Renk: renk şemaları, renk algısı, mekandaki etkileri
12.4. Işık: Doğal, Yapay, aydınlatma tasarımı
|
|
|
13) |
13. Tasarımın sunumu
13.1. Projeyi nasıl ifade edilir?: Sözlü anlatım, proje teklifi sunumu
13.2. Sunum çizimleri: Üç boyutlu çizimler, izometrik çizimler
13.3. Çizim yöntemleri: renklendirilmemiş çizimler, renklendirilmiş çizimler, gölgelendirme
|
|
|
14) |
14. Bilgisayar destekli çizim: Autocad, 3dmax
14.1. Sunum paftaları: hazırlık, grafikler, yazı, maketler
14.2. Mutimedya sunumlar: Teknolojik ilerlemeler
DEĞERLENDİRME:DERSE AKTİF KATILIM (Tüm dönem için)
|
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
4 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
5 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
5 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|