DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60212METOZ-IMC0552 | İç Mimarlığa Giriş II | 1 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Dr. Öğr. Üyesi SELCEN NUR ERİKCİ ÇELİK Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL Öğretim Görevlisi CEREN KAHRAMAN BEREKET |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | İç Mimarlığa Giriş I dersinin devamı olarak, İç Mimarlığa Giriş II dersinin amacı; Öğrencilere, İç Mimarlık ve Çevre tasarımı kavramlarının tanımı, mekanın insan ile etkileşimini, insanın fiziksel ve fonksiyonel temel gereksinimlerinin mekana etkilerini uygulamalı olarak verilerek, İç Mimarlık ve çevre tasarımı kavramına tasarımcı gözüyle bir bakış açısı geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mekan tasarımına yönelik önemli kriterlerin aktarılması ve uygulamalı proje çalışmalarının verilmesi ve değerlendirilmesi. Bir konutun tüm birimlerinin detaylı incelenmesi sonrası şematik olarak yerleşimle birlikte iki boyutlu ve üç boyutlu projelendirme çalışmalarının yapılması. |
Derse gelmeden önce konular ile ilgili ön hazırlık yapmış olmak |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, tasarım teori ve tarihi, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgisine sahip olabilmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fikir üretebilmek, ürettiği fikirleri sunabilmek ve hedef kitleye kendini ifade edebilmek. |
||
2) Sorumluluk bilinci geliştirebilmek ve disiplinler arası çalışmalar yapabilmek. |
||
3) Bir iç mekanı tüm aşamalarıyla projelendirme becerisine sahip olmak |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bilimsel araştırma yapabilmek, bilgiye ulaşabilmek ve özgün bilgi üretebilmek ve sorgulayabilmek. |
||
2) Güncel tasarım problemleri, eğilimleri ve çağdaş malzemeler ile ilgili konuların değerlendirmesini yapabilmek. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Ders içeriği ve dönem içi yapılacak çalışmalar ile ilgili genel bilgilendirme | ||
2) | Konut nedir? Tarihçesi ve tanımı ile ilgili bilgilendirme yapılması. Konut tipleri nelerdir? Konut tasarım kriterleri nelerdir? Yaşama mekanı ve eylemleri nelerdir? Yaşama mekanı elemanları nelerdir? ölçü ve tasarım kriterleri nedir? | ||
3) | Yaşama mekanı oluşturmak üzere bir hacim verilmesi. Bu mekanın rölövesinin çizilmesi ve bu rölöve üzerinden eskizler hazırlanması. | ||
4) | Yaşama mekanı eskizlerinin kritik edilmesi ve bu eskizlerin teknik çizime aktarılması hususunda bilgilendirilme yapılması | ||
5) | Quiz ı sınavı | ||
5) | Yaşama mekanı çizimlerinin kritik edilmesi. Banyo/WC mekanı tasarım kriterlerinin aktarılması. Banyo/WC mekanı elemanlarının standart ölçülerinin verilmesi. | ||
6) | Hazırlanan Banyo/WC çizimlerinin kritik edilmesi. Mutfak tasarımı ile ilgili tasarım kriterlerinin verilmesi. Mutfak mekanının elemanlarının standart ölçülerinin verilmesi. Mutfak içerisinde ki sirkülasyonun öneminin ve kriterlerinin vurgulanması. | ||
7) | Mutfak mekanı ile ilgili çizimlerin kritik edilmesi. Yatak odası ve Soyunma odası mekanlarının tasarım kriterlerinin belirtilmesi. Bu mekanların mobilyalarının standart ölçülerinin verilmesi | ||
8) | Ara Sınav | ||
8) | Hazırlanan yaşama mekanı, banyo/WC, mutfak ve yatak odası çizimlerinin fonksiyonlarına göre birleştirilmesi. | ||
10) | Oluşturulan konutun kesitlerinin çizilmesi ve kritik edilmesi | ||
11) | Oluşturulan konutun perspektiflerinin çizilmesi ve kritik edilmesi | ||
12) | Oluşturulan mekanın maketlerinin hazırlanması ve kritik edilmesi | ||
13) | Oluşturulan mekandan bir mobilyanın teknik çiziminin hazırlanması ve kritik edilmesi | ||
14) | Oluşturulan mekanın bitmiş projesinin sunumunun hazırlanması ve kritik edilmesi | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. F.D.K. Ching (2002): "Mimarlık Biçim Mekân ve Düzen", Yem yayınları 2. Ş. Çakın (1990): "Mimari Tasarım İnsan Toplum ve Çevre İlişkileri" Özal Mat. İstanbul 3. S.E. Rasmussen (2009): "Yaşanan Mimari" Remzi K.E. İstanbul 4. J. Erzen (1): "Çevre Estetiği". 5. S. Dodsworth/ S. Anderson (2011): “İç Mekan tasarımının Temelleri” 6. J. Coles/ N House (2012): “İç Mimarlığın Temelleri” |
Diğer Kaynaklar: | 1. Anthony Sully (2015), interior Desing: Conceptual Basis, Spirnger, Londra. 2. Ian Higgins, (2015), Spatial Stategy for Interior Design, Laurance Kings, Londra. 3. Mauren Mitton, Courrney Nystuen (2016 ), Residental İnterior Desing, Wiley, Canada. 4. Neufert- Yapı Bilgisi 5. Time-Saver Standarts for interoir Desing as Space Planning, ( 1991),Mc Graw Hill. 6. Franz D.K. Ching ( 1996) İç EMkan Tasarımı, YEM , İstanbul 7. Cindy Colomen (2002), interior Desing, Hand of Professional Practice, McGraw Hil, 8.John Pile (2013 ), History of interior Design, Wiley, Canada. 9.Murat ( 2015) Konsept Nedir? BAÜ Yayınları, İstanbul. 10. Dr.Gürkan Ceylan( ) Dış Mekan Süs Bitkileri, Flora Yayanıları, İstanbul. 11. iç Mİmarlık Nedir? 12. Simon İç Mimarlığın Temelleri, 13. Sylvia Leydecker ( 2013) Desinging İnterior Architecture. Birkhausöer Basel,Berlin. 14. Loft Design () |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ6 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | DÖÇ6 | |||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 15.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 3 | 24 | 72 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 134 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 140 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |