ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212METOZ-IMC0552 İç Mimarlığa Giriş II 1 Bahar 1 3 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi SELCEN NUR ERİKCİ ÇELİK
Öğretim Görevlisi GÖZDE EZGİ GÖL
Öğretim Görevlisi CEREN KAHRAMAN BEREKET
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İç Mimarlığa Giriş I dersinin devamı olarak, İç Mimarlığa Giriş II dersinin amacı; Öğrencilere, İç Mimarlık ve Çevre tasarımı kavramlarının tanımı, mekanın insan ile etkileşimini, insanın fiziksel ve fonksiyonel temel gereksinimlerinin mekana etkilerini uygulamalı olarak verilerek, İç Mimarlık ve çevre tasarımı kavramına tasarımcı gözüyle bir bakış açısı geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mekan tasarımına yönelik önemli kriterlerin aktarılması ve uygulamalı proje çalışmalarının verilmesi ve değerlendirilmesi. Bir konutun tüm birimlerinin detaylı incelenmesi sonrası şematik olarak yerleşimle birlikte iki boyutlu ve üç boyutlu projelendirme çalışmalarının yapılması.

Derse Özgü Kurallar

Derse gelmeden önce konular ile ilgili ön hazırlık yapmış olmak

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, tasarım teori ve tarihi, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgisine sahip olabilmek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fikir üretebilmek, ürettiği fikirleri sunabilmek ve hedef kitleye kendini ifade edebilmek.
  2) Sorumluluk bilinci geliştirebilmek ve disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
  3) Bir iç mekanı tüm aşamalarıyla projelendirme becerisine sahip olmak
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilimsel araştırma yapabilmek, bilgiye ulaşabilmek ve özgün bilgi üretebilmek ve sorgulayabilmek.
  2) Güncel tasarım problemleri, eğilimleri ve çağdaş malzemeler ile ilgili konuların değerlendirmesini yapabilmek.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders içeriği ve dönem içi yapılacak çalışmalar ile ilgili genel bilgilendirme
2) Konut nedir? Tarihçesi ve tanımı ile ilgili bilgilendirme yapılması. Konut tipleri nelerdir? Konut tasarım kriterleri nelerdir? Yaşama mekanı ve eylemleri nelerdir? Yaşama mekanı elemanları nelerdir? ölçü ve tasarım kriterleri nedir?
3) Yaşama mekanı oluşturmak üzere bir hacim verilmesi. Bu mekanın rölövesinin çizilmesi ve bu rölöve üzerinden eskizler hazırlanması.
4) Yaşama mekanı eskizlerinin kritik edilmesi ve bu eskizlerin teknik çizime aktarılması hususunda bilgilendirilme yapılması
5) Quiz ı sınavı
5) Yaşama mekanı çizimlerinin kritik edilmesi. Banyo/WC mekanı tasarım kriterlerinin aktarılması. Banyo/WC mekanı elemanlarının standart ölçülerinin verilmesi.
6) Hazırlanan Banyo/WC çizimlerinin kritik edilmesi. Mutfak tasarımı ile ilgili tasarım kriterlerinin verilmesi. Mutfak mekanının elemanlarının standart ölçülerinin verilmesi. Mutfak içerisinde ki sirkülasyonun öneminin ve kriterlerinin vurgulanması.
7) Mutfak mekanı ile ilgili çizimlerin kritik edilmesi. Yatak odası ve Soyunma odası mekanlarının tasarım kriterlerinin belirtilmesi. Bu mekanların mobilyalarının standart ölçülerinin verilmesi
8) Ara Sınav
8) Hazırlanan yaşama mekanı, banyo/WC, mutfak ve yatak odası çizimlerinin fonksiyonlarına göre birleştirilmesi.
10) Oluşturulan konutun kesitlerinin çizilmesi ve kritik edilmesi
11) Oluşturulan konutun perspektiflerinin çizilmesi ve kritik edilmesi
12) Oluşturulan mekanın maketlerinin hazırlanması ve kritik edilmesi
13) Oluşturulan mekandan bir mobilyanın teknik çiziminin hazırlanması ve kritik edilmesi
14) Oluşturulan mekanın bitmiş projesinin sunumunun hazırlanması ve kritik edilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. F.D.K. Ching (2002): "Mimarlık Biçim Mekân ve Düzen", Yem yayınları
2. Ş. Çakın (1990): "Mimari Tasarım İnsan Toplum ve Çevre İlişkileri" Özal Mat. İstanbul
3. S.E. Rasmussen (2009): "Yaşanan Mimari" Remzi K.E. İstanbul
4. J. Erzen (1): "Çevre Estetiği".
5. S. Dodsworth/ S. Anderson (2011): “İç Mekan tasarımının Temelleri”
6. J. Coles/ N House (2012): “İç Mimarlığın Temelleri”
Diğer Kaynaklar: 1. Anthony Sully (2015), interior Desing: Conceptual Basis, Spirnger, Londra.
2. Ian Higgins, (2015), Spatial Stategy for Interior Design, Laurance Kings, Londra.
3. Mauren Mitton, Courrney Nystuen (2016 ), Residental İnterior Desing, Wiley, Canada.
4. Neufert- Yapı Bilgisi
5. Time-Saver Standarts for interoir Desing as Space Planning, ( 1991),Mc Graw Hill.
6. Franz D.K. Ching ( 1996) İç EMkan Tasarımı, YEM , İstanbul
7. Cindy Colomen (2002), interior Desing, Hand of Professional Practice, McGraw Hil,
8.John Pile (2013 ), History of interior Design, Wiley, Canada.
9.Murat ( 2015) Konsept Nedir? BAÜ Yayınları, İstanbul.
10. Dr.Gürkan Ceylan( ) Dış Mekan Süs Bitkileri, Flora Yayanıları, İstanbul.
11. iç Mİmarlık Nedir?
12. Simon İç Mimarlığın Temelleri,
13. Sylvia Leydecker ( 2013) Desinging İnterior Architecture. Birkhausöer Basel,Berlin.
14. Loft Design ()



BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 5
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. 4
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. 5
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 4
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 12 3 36
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 3 24 72
Ödevler 2 1 2
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 134
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 140
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5