DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60611METOZ-IMC0403 İç Mimarlıkta Bilgisayar Destekli Çizim I 2 Güz 1 2 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi Dr. VOLKAN ÖZTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:




Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenci; tasarladığı mekânları sanal ortamda görselleştirir, AutoCAD programı ile bilgisayar ortamında mekân tasarlar ve yapılan bu tasarımların bilgisayar ortamında teknik çizimlerini düzenler. Teknik çizim dilinde AutoCAD programını etkin şekilde kullanır, mesleki dilindeki çıktıları gerekli bilgisayar programları kullanarak ilgili kişilerin anlayabileceği şekilde hazırlar, ilgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde, AutoCad programında temel komutlar; çizim nesne düzenleme ve nesne kenetleme, 2 boyutlu çizim üzerinde katman ve katman araçları, seçme,zoom komutları, tarama yapma ve taramanın düzeltilmesi, çizim üzerinde yazı yazma ve yazıyı düzenleme, tablo oluşturma ve hızlı seçim yapma komutları, hazırlanmış bir çizim üzerinden ölçülendirme yapma ve ölçülendirme ayarları, blok hazırlama ve hazırlanan blokları yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özellikler, program özellikleri, çizim sıralaması, baskı alma işlemi ayarları konuları yer almaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Autocad programının tasarım alanındaki etkilerini, yerini ve önemini açıklayabilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) CAD/CAM programlarının çalışma prensibini açıklayabilir.
  2) Autocad programında herhangi bir mekanın ya da ürünün tasarımını yapabilir.
  3) Farklı geometrilerde olan herhangi bir tasarımın 2 boyutlu çizimini yapabilir.
  4) 2 boyutlu çizimi Autocad komutları kullanarak farklı görünüşlerde sunabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu çizimi yazı, ölçü, tarama gibi farklı teknikler kullanarak üretim çizimlerini oluşturabilir.
  2) Çizimini ve sunumunu yaptığı tasarımın ya da projenin istenilen her boyutta ve ölçekte çıktılarını alabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin haftalara göre anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması. CAD/CAM çalışma prensipleri.
2) AutoCAD Programı Ara yüzü.
3) AutoCAD programında, temel komutlar; nesne kenetleme komutları, seçme, zoom komutları, ekran düzenleme komutları, çizim yardımcı komutları, çizim komutları.
4) AutoCAD programında, çizim komutları ve kullanımı, çizim yapma aşamalarında koordinat sistemlerini kullanabilme
5) AutoCAD programında, çizim komutları ve kullanımı.
6) AutoCAD programında düzenleme komutları ve kullanımı.
7) AutoCAD programında düzenleme komutları ve kullanımı.
8) Ara Sınav
9) AutoCAD programında çizim üzerinde yazı yazma ve yazıyı düzenleme, tablo oluşturma ve hızlı seçim yapma komutları. Çizimlere yazı ekleme.
10) AutoCAD programında, tarama yapma ve taramanın düzeltilmesi, 2 boyutlu çizim üzerinde katman ve katman araçları.
11) AutoCAD programında, Blok hazırlama ve hazırlanan Blokları yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özellikler.
12) AutoCAD programında, Ölçülendirme ve ölçülendirme yazılarını ayarlama
13) Program özellikleri, çizim sıralaması, program içinde resim kullanımı, BDÇ programları arası veri dönüşümleri
14) Yazıcı ayarları ve çıktı alma, çıktı kontrolü.
15) Final
16) Final
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ●Demiryürek, M. Ş., (2022). AUTOCAD EĞİTİM KİTABI, İstanbul: Kodlab Yayınları
●Öden, M.K., (2018). Autocad 2018, İstanbul: Atlas Akademi



Diğer Kaynaklar: ●Gökkaya H. Ve Alca K., (2010). Autocad 2010 Çizim Modelleme
●Şen İ.Z. ve Bora H., (2010). Autocad 2010. Deha Yayıncılık
●Taşkesen A., Eldem C., Mendi F. Ve Toktaş İ., (2008). Autocad ile çizim ve modelleme, Ankara: Gazi Kitabevi.
●Autodesk ana sayfası: http://turkey.autodesk.com/

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme.
2) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. 1
3) Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme.
4) Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme.
5) Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. 1
6) Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. 1
7) Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme.
8) İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme.
9) Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme.
10) İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme.
11) Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme.
12) Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme.
13) Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru Cevap
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 4 8
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 88
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 97
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4