Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanal ortamda 2 boyutlu bir çizim ile 3 boyutlu oluşumları arasındaki ilişkiyi kurabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Autocad programında 3 boyutlu çizim yapabilir.
|
2) Tasarlanmış 3 boyutlu çizimler üzerinde değişiklikler yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çizilen 3 boyutlu yapı ya da mekanlar içerisinde gezebilir, mekanı farklı açılardan görebilir.
|
2) Mevcut 2 boyutlu mimari çizimleri 3 boyutlu hale getirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders Tanıtımı, İçerik ile ilgili bilgilendirme yapılması
|
|
|
2) |
Sketchup 3 boyutlu çalışma prensipleri, Sketchup programı 3 boyutlu arayüzü, Autocad ortamından 2 boyutlu çizimin Sketchup'a aktarılması, Plugin tanıtımı ve eklentiler ile çalışma |
|
|
3) |
Yüzey oluşturma, 3 boyutlu modelleme |
|
|
4) |
3D warehouse model kütüphanesi ve etkili kullanımı, Modele renk ve malzeme atama, model detaylandırma |
|
|
5) |
Section ile kamera ve kesit araçlarını yönetmek, stiller |
|
|
6) |
Sketchup'ta render alma, vray kurulumu, render başlangıç anlatımı |
|
|
7) |
Modeli son hale getirme, Render alma, Poster oluşturmada modelin kullanımı için bilgilendirmeler |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Photoshop program kurulumu, arayüz anlatımı |
|
|
10) |
Render hatalarını photoshopta düzeltme, ışık ayarlarını düzenleme, render iyileştirme |
|
|
11) |
Autocad çizimini Photoshop'a atma, 2 boyutlu çizim hatalarını iyileştirme, renklendirmeye hazırlık |
|
|
12) |
Photoshop'ta renkli plan oluşturma |
|
|
13) |
Pafta oluşturmaya giriş, etkili pafta oluşturmak için gereklilikler |
|
|
14) |
2 boyutlu çizimler ve renderlar ile etkili pafta oluşturma, font seçimi, mizanpaj, renk kullanımı. Paftayı son hale getirme. |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
4 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
1 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
4 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
71 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
7 |
7 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
93 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |