Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Isıtma tesisatı işleyişini öğrenir.
|
2) Havalandırma tesisatı işleyişini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yapının akustik çözümlemesini yapabilir.
|
2) Sıhhi tesisat ve sistemleri ile ilgili bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüm tesisat sitemlerine ait standart boyutlara hakim olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temiz su temini. İçme suyunda aranan özellikler. Yapıda su gereksinimi ve su ihtiyacı. Suyun temizlenmesi. Şehir su dağıtımı. |
|
|
2) |
Bina temiz su tesisatı. Temiz su tesisatı boruların döşenmesinde dikkat edilecek noktalar. Suyun depolanması. Basınçlama depoları(Hidrofor). |
|
|
3) |
Boru Çaplarının hesaplanması. Tesisat gereçleri. |
|
|
4) |
Temiz su tesisat kolon şeması. Kaçıntı denemesi. |
|
|
5) |
Pis ve Kirli su tesisatı. Kolon şeması bölümleri ve tanımları. İç pis su tesisatının tasarımdaki özellikleri. Kat borusu bağlantı şekilleri. Kod seviyesinin altındaki boru bağlantıları. |
|
|
6) |
Tesisat kaçak denemesi. Kirli ve pis su tesisatında kolon şeması ve boru çaplarının gösterilmesi. Sifonlar ve çeşitleri. Sifonlarda işleyiş kusurları. Pis su tesisatının havalandırılması. Dizi halindeki tesisatın havalandırılması. |
|
|
7) |
Su akıtma yerleri ve standart montaj ölçüleri Islak hacimlerin düzenlenmesi ve kolon şemaları. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yapı ısıtması ve tesisatı. Yapı ısı iletilme şekilleri. |
|
|
10) |
Yapıya yeterli ısıları verme sistemleri. Isı sistemini meydana getiren bölüm ve elemanlar. Isıtıcı çeşitleri ve özellikleri. |
|
|
11) |
Radyatörlerde ısı verimleri ve yerleştirilme şekilleri. Isıtıcıların kolona bağlantı şekilleri ve özellikleri. |
|
|
12) |
Yapıda havalandırma ve iklimlendirme. Konfor şartları ve özellikleri. |
|
|
13) |
Yapı aydınlatma tesisatı kolon şeması , semboller ve planda gösterimi, standartlar. |
|
|
14) |
Akustik malzemeler ve uygulama yöntemleri |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
5 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
5 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
4 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
47 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
72 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |