ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212TATOZ-IMC0331 İç Mimarlıkta Temel Tasarım I 1 Güz 2 2 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi BURCU TÖZÜN ORGAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi BENGÜ BİLGİÇ
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenci aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. Tasarım ilkeleri ve öğelerini tanımlar ve uygular. Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular. Tasarım problemi oluşturur, değerlendirir ve tasarım sürecini yönetir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde, tasarım öğe, ilke ve kavramları, 2D ve 3D boyut kavramlar, 2D ve 3D geometrik şekil ve formların organizasyon yöntemlerinden geometrik formların transformasyon, entegrasyon ve dönüşümü, geometrik formlarda ekleme, çıkarma ve kesişme, linear, radial, ışınsal kümeli, gridal, ve sarmal organizasyon yöntemleri ve tasarım yaklaşımları konuları yer almaktadır.

Derse Özgü Kurallar

-Derslerde yapılan tüm çalışmaların 1.2.3 aşamada değerlendirilmesi,
- Her hafta dersin konusuna göre malzeme ve uygulamaların getirilmesi,
- Dönem sonunda sergi yada Jüri değerlendirmesi.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarım sürecinin ilke, öge ve kavramlarını tanımlar.
  2) İletişim Tasarımı alanının temel terminolojisini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fikirden tasarıma giden süreci metodolojik olarak tasarlar ve yönetir.
  2) Temel Tasarım ilkeleri ışığında oluştutulan mevcut çalışmalarla kendi özgün yaklaşımlarını sentezler
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetir.
  2) Evrensel etik değerleri projelerinde uygular .

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, dersin içeriğiyle ilgili konuşma , malzeme listesi verme, tasarım nedir, genel bilgiler, tarihsel gelişim anlatılacak.
2) Beyaz A4 üzerine 10x10cm Siyah Kareler yerleştirilerek, Her Kavram ayrı ayrı irdelenerek Merkezi Yerleşim, Simetri-Asimetri, Yer Çekimi, Uçuşma, Kesme, Gerilim, Belirsizlik anlatılacak ve uygulama yapılacak.
3) Tasarım,Tasarı,Tasar Anlatılacak , Nokta, Çizgi,Biçim,Yön anlatılacak ve 35x50 kağıtlar 4 kareye ayrılarak Uygulama yapılacak.
4) Işık- Gölge –Tekrar-Hareket-Doku Anlatılacak 35x50 kağıtlar 4 kareye ayrılarak Uygulama Yapılacak
5) Renk Bilgisi Verilecek renkle ilgili Kolaj Çalışması Yapılacak.
6) Renk Armonisi ile ilgili çalışmalar yapılacak
7) Zıtlık Kavramı Anlatılacak ; Boyut, Ton, Renk, Doku, Gruplama,Yön Anlatılacak ve Uygulama Yapılacak.
8) Ara Sınav
9) Denge Kavramı İle ilgili Anlatım Yapılacak. 35x50 kağıtlar 4 kareye ayrılarak Simetrik Denge,Asimetrik Denge, Mozaik Denge ve Dairesel Denge Konularıyla ilgili Uygulama yapılacak.
10) Egemenlik ve Koram Anlatılacak
11) Soyut Kavramlar ve Geri Dönüşüm Anlatılacak ve Proje Konusu Belirlenecek
12) Soyut Kavramlarla ilgili Uygulama Çalışmalarına Devam Edilecek.
13) Soyut Kavramlarla ilgili Uygulama Çalışmalarına Devam Edilecek.
14) Soyut Kavramlarla ilgili Uygulama Çalışmalarına Devam Edilecek.
15) Final
16) Final
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● Temel Tasar, Hulisi Güngör, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları,1983
Diğer Kaynaklar: ● Temel Tasarım, Latife Gürer, Birsen yayınları, 2004
● Illustrated Architecture, Form, Space and Order, 3.Basım, Frank Ching,1979
● Launcing the İmagination: A comprehensive Guide to Basic Design, Mary Stewart, McGraw Hill, 2012
● Design Basics, 2d and 3d, stephen Pentak,Richard Roath,David Laurer, Lachina Publishing ,USA,2013

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 5
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. 3
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. 3
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 5 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 12 36
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 14 14
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 126
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 142
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6