Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Yaratıcı alanlar arasındaki ilişkisellik boyutunu tanımlar.
|
2) ● Etkileşimli sanatlar ve tasarım kavramlarını sanat ve tasarım tarihi kapsamında ifade eder.
|
3) ● Psikocoğrafya kavramını tanımlar ve etkileşimli sanat ve tasarımdaki yerini belirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Etkileşimli sanat ve tasarım kavramlarını iletişim ve tasarımı alanında değerlendirir.
|
2) ● Kent ve sanat-tasarım arasındaki ilişkileri İletişim ve Tasarımı alanında değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Etkileşimli kentsel sanat projeleri tasarlayabilir.
|
2) ● Etkileşimli sanat ve tasarım çalışmaları aracılığıyla disiplinlerarası kolektif çalışmalar gerçekleştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma / Ders Prensipleri |
|
|
2) |
İletişim olgusu ve iletişim süreci / İletişim çalışmalarının tarihi ve sınıflandırılması |
|
|
3) |
Çizgisel ve sosyopsikolojik yaklaşımlar I |
|
|
4) |
Çizgisel ve sosyopsikolojik yaklaşımlar II |
|
|
5) |
Medyanın etkilerine yönelik yaklaşımlar |
|
|
6) |
Gündem Belirleme Kuramı / Film gösterimi (Wag the dog) |
|
|
7) |
Kültürel göstergeler ve ekme kuramı / Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı
|
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Teknolojik belirleyicilik yaklaşımı |
|
|
10) |
Göstergebilimsel yaklaşımlar |
|
|
11) |
Çoklu okuma ve Simülasyon kuramı |
|
|
12) |
Kültür endüstrisi I |
|
|
13) |
Kültür Endüstrisi II |
|
|
14) |
Kültür Endüstrisi III |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları
● Theodor W. Adorno, Kültür Endüstrisi, İletişim Yayınları
● Tom Bottomore, Frankfurt Okulu ve Eleştrisi, Say Yayınları
● Ders Notları: İletişim ve Kültür Endüstrisi ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar. (Dersin Öğretim Görevlisi tarafından sağlanacaktır.)
|
Diğer Kaynaklar: |
Şermin Tekinalp, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Yayınevi
Armand Mattelart, Michêle Mattelart, “İletişim Kuramları Tarihi”, İletişim Yayıncılık
Ünsal Oskay, “Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri”, İnkılap Kitabevi.
Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi.
Çiler Dursun, “İletişim, Kuram, Kritik”, İmge Kitabevi.
İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar, “Öteki Kuram Kitle İletişim Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi”, Erk.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
31 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
92 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
123 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |