Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim alanındaki temel kavram ve kuramlarla tanışır.
|
2) İletişim ve medya tarihindeki önemli gelişmeleri değerlendirir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim, iletişim teknolojileri ve kültür arasındaki etkileşimi güncel örnekler üzerinden eleştirel olarak yorumlar.
|
2) İletişim alanındaki farklı kuramsal yaklaşımları hem tarihsel bağlamda hem de güncel bağlamda uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim ve Medya çalışmaları alanındaki uygulamaları eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim ve Medya Çalışmaları nedir, neyi çalışır, nasıl çalışır? |
PPT
|
PPT |
2) |
Kuram ve sosyal bilimi anlamak |
PPT
|
|
3) |
Kitle iletişim kuramları ve modelleri |
PPT
|
|
4) |
Frankfurt Okulu ve eleştirel kuram |
PPT
|
|
5) |
Walter Benjamin ve mekanik (ve dijital) yeniden üretim çağı |
PPT
|
|
6) |
Yapısalcılık, Post-Yapısalcılık ve Göstergebilim |
PPT
|
|
7) |
Birmingham Okulu ve kültürel çalışmalar |
PPT
|
PPT |
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Stuart Hall, medya, kültür ve temsil |
PPT
|
|
10) |
Medya ve teknoloji |
PPT
|
|
11) |
Dijital kültür ve transmedya |
PPT
|
|
12) |
Medyatizasyon (Mecrasallaşma) ve ağ toplumu |
PPT
|
|
13) |
Öğrenci sunumları |
PPT
Materyal
|
PPT |
14) |
Öğrenci sunumları |
PPT
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Özçetin, B. (2019) Kitle İletişim Kuramları. İstanbul: İletişim Yayınları
Hall, S. (Ed) (2017) Temsil: Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, (Çev) Dündar, İ. İstanbul: Pinhan
Severin, W. J. & Tankard Jr, J. W. (2011) İletişim Teorileri: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev) Bir, A. A. & Meral, K. Z. İstanbul: the Kitap
Binark, M. & Gencel Bek, M. (2010) Eleştirel Medya Okuryacarlığı, İstanbul: Kalkedon Yayınları
Chomsky, N (2014) Medya Denetimi, (Çev) Baki, E. İstanbul: Everest
|
Diğer Kaynaklar: |
Özçetin, B. (2019) Kitle İletişim Kuramları. İstanbul: İletişim Yayınları
Hall, S. (Ed) (2017) Temsil: Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, (Çev) Dündar, İ. İstanbul: Pinhan
Severin, W. J. & Tankard Jr, J. W. (2011) İletişim Teorileri: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev) Bir, A. A. & Meral, K. Z. İstanbul: the Kitap
Binark, M. & Gencel Bek, M. (2010) Eleştirel Medya Okuryacarlığı, İstanbul: Kalkedon Yayınları
Chomsky, N (2014) Medya Denetimi, (Çev) Baki, E. İstanbul: Everest
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarına ilişkin disiplinlerarası tarihsel ve kuramsal bilgiyi değerlendirir. |
4 |
|
1.1 Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri analiz eder, yorumlar. |
4 |
|
1.2 Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlar, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirir. |
5 |
|
1.3 Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilir, |
4 |
|
1.4 Bir filmi, radyo ya da televizyon programını çözümleyebilir. |
3 |
2) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teknik ve sanatsal birikimini üretim süreçlerinde sentezleyerek kullanır. |
2 |
|
2.1 Radyo, televizyon ve sinema alanında yapım süreçlerini planlayabilir, yaratıcı projeler geliştirir. |
|
|
2.2 Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını kullanır, değişime uyum sağlayabilir. |
|
|
2.3 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilir, senaryo ve metin yazabilir. |
|
|
2.4 Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlar, bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilir. |
2 |
3) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
2 |
|
3.1 Analitik düşünebilme, yapım süreçlerine ilişkin sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
|
3.2 Medyaya ilişkin etik ve yasa bilgisini kullanır. |
2 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri yaşama geçirir. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
2 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|