DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60222METOZ-GRT0353 | İllüstrasyon I | 2 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇAĞAN UZMAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Amaç illüstrasyonun temellerinin ve tarihsel gelişiminin kavratılması, geleneksel ve dijital yöntemler ile biçim, doku, örüntü arayışı ve biçemsel bütünlüğe sahip illüstrasyon oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | İllüstrasyon materyallerini ve yazılımlarını tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar, sınırlı form kullanarak illüstrasyon üretme, illüstrasyon ve renk ilişkisi, illüstrasyon ve karakter tasarımı ilişkisinin sorgulama, illüstrasyon ve tipografi ilişkisinin tartışılması. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İllüstrasyonun temel prensiplerini kavrar. |
||
2) • İllüstrasyonun türlerine ve yapım tekniklerine göre kategorizasyonunu yapıp ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Geleneksel illüstrasyonun üretiminde kullanılabilecek malzemeleri tanır ve illüstrasyonun teknikleri uygular. |
||
2) • İllüstrasyon üretim sürecini deneyimler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İllüstrasyon metotlarını sentezler ve tasarımsal problemleri çözmek için kendi özgün illüstratif yolunu geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | 1. İllüstrasyon tanımı, tarihi ve gelişimi. Güncel illüstrasyon sanatı hakkında görüş paylaşımı ve tanınmış sanatçıların portfolyolarının incelenmesi. | ||
2) | 2. İllüstrasyonun kullanım alanlarının tanıtımı ve illüstrasyonu meslek edinen birisinin kariyer alternatifleri. Türkiye’de illüstrasyon ve Türk İllustratörler. | ||
3) | 3. Kolaj tekniğiyle albüm kapağı çalışması. Konu hakkında breif verilmesi ve tasarım sürecinin aktarılması. | ||
4) | 4. Kolaj çalışmasının devamı. Eskizlerin incelenmesi. | ||
5) | 5. Kapak tasarımlarının öğrenciler ile değerlendirilmesi. Alternatif tasarımlar üzerine sohbet. | ||
6) | 6. Şiir illüstrasyonu çalışması. Sınıfın katılımı ile resmedilecek şiirlerin kararlaştırılması ve eskiz çalışmaları. (Kapak ve arka kapak dahil toplam 8 sflik kitapçık olacak şekilde) | ||
7) | 7. Şiir illüstrasyonunun devamı, kapak tasarımları, kitabın kendi içerisindeki biçemsel tutarlılığı, illüstrasyonların çizgisel değerleri, çizim-tipografi uyumu ve illüstrasyonların özgünlüğü üzerine tartışma | ||
8) | 8. Ara sınav | ||
9) | 9. 2. Ara sınav: Şiir tasarımlarının teslimi | ||
10) | 10. Evrensel değere sahip illüstratörlerin çalışmalarının incelenmesi ve her öğrenciye stilini araştırmak üzere bir sanatçı verilmesi. | ||
11) | 11. Farklı sanatçıların çizgisini bulma arayışları, eskizler ve teknikler üzerine tartışma. Öğrenciler ile kararlaştırılan bir hayvanın seçilen sanatçının stilinde tasviri hakkında çalışma. (Piccasso'nun boğası, Rembrant'ın aslanları, Henri de Toulouse-Lautrec'in köpekleri vb. örneklerin incelenmesi.) | ||
12) | 12. Projenin devamı | ||
13) | 13. Projenin devamı, ortak istişare ve revize talepleri | ||
14) | 14. Projenin devamı, ortak istişare ve revize talepleri | ||
15) | Dönem boyunca işlenilen konuların üzerinden geçilmesi, kavramların pekiştirilmesi | ||
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston • Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington • Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | • Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California • Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London • Martin Salisbury, Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication, 2004 • Jill bossert, Children's Book Illustration: Step by Step Techniques, a Unique Guide from the Masters, 1998. • Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. • Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. • Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. • Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. • R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 • Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 • Button B. (2002). Nonlinear Editing: Storytelling, Aesthetics, & Craft. CMP Books, Kansas • Pearlman K. (2009). Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit. Focal Press, Burlington |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. | |
2) | Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. | |
3) | Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. | |
4) | Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. | |
5) | Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. | |
6) | Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. | |
7) | Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. | |
8) | Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. | |
9) | Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. | |
10) | Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. | |
11) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. | |
12) | Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterip Yaptırma | |
Beyin Fırtınası |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Projeler | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 63 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 64 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 127 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |