ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Radyo,Televizyon ve SinemaSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60413TATOZ-RTS0477 TV Yapımcılığında Yeni Yaklaşımlar 4 Güz 1 2 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi CEM SEYMEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, size bir haber odasında çalışmanız için gerekli araçları sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dönemin çoğunda, tıpkı gerçek bir haber odası, fotoğraf stüdyosu veya sinemada çalışıyormuşsunuz gibi, baştan sona hikayeler üzerinde çalışmanın nasıl bir şey olduğunu taklit edeceğiz. Ders, ödevleri olabildiğince gerçek kılmak için tasarlanmıştır. Ayrıca haber sektörü, medyayla ilgili keşifler, etik konular ve günümüzün zorlukları hakkında da bilgi edineceğiz.
Günümüzde insanlar başka herhangi bir kaynaktan ziyade haberlerini bir televizyon haber programından, ağdan veya yerelden almaya devam ediyor. Haber yayınları birçok farklı biçim, stil ve uzunlukta gelir ve İnternet'te ve mobil cihazlarda görüntülenebilir. Bu dersin amacı, öğrencilere bir haber bülteninin nasıl üretileceğini, onları haber editörlüğü ve operasyonel süreçleri yayınlamaya maruz bırakmanın yanı sıra ilgili, ilgi çekici ve ayırt edici bir program şekillendirmeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği: Öğrencilere canlı yayın muhabirleri, film yönetmenleri, fotoğrafçılar olarak pratik deneyim verilecek ve bu süreçte haber yazımı, ses kaydı ve video düzenleme, aydınlatma ve seste en iyi uygulamalar, canlı yayın röportajı ve dijital ve televizyon medyası için prodüksiyon uygulamaları yapacaklardır.
Dönem boyunca öğrenciler, önceden kaydedilmiş ortamları yayınlamak, basmak veya sergilemek üzere üretmeye çalışacaklardır.
Yazma, hikaye seçimi ve geliştirme, bir diziliş oluşturma, ilerleme hızı, akış ve sabitleme tekniklerine özel olarak odaklanılır.
Bu sektörün üretimlerinin planlanan hedeflere zamanında ulaşması gerektiğinden son teslim baskıları vurgulanmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gazeteciliğin temel etik değerlerinin farkındalığını göstermek
  2) Gazeteci rolüne uygun eleştirel düşünme ve yaratıcılıkla meşgul olmak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kişilerle röportaj yapmak, araştırma yapmak ve bilgileri değerlendirmek
  2) Videoda yayın hikayeleri kaydetmek, düzenlemek ve üretmek için teknolojik araçlarda ustalaşmak
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Doğruluk, kesinlik, adalet peşinde etik olarak çalışmak
  2) Yayın endüstrisindeki standartlara ve kaliteye eşdeğer gazetecilik hikaye anlatımı uygulamak

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma ● Gazetecilikte neler yaptınız? ● Sınıfa genel bakış ● Sesli sunum: radyo haberleri, yayıncılığın yapı taşları (medya) ● Televizyon sunumu: TV haberlerinin gücü (medya) ● Ne? Neresi? Ne zaman? Neden? Niye? Kim? Nasıl? ● Haber ajansı gönderilerine giriş ● Giriş cümlesi yazma ● Ev ödevi: Giriş cümlesi yazma
2) ● Weekly news presentation and weekly news quiz ● News gathering: where does it come from? ● Ethics in modern journalism and issues of privacy ● Newsroom responsibilities and newsroom positions ● Writing a lead and producing a full TV story ● Producing a TV rundown ● Principles of using, writing to and choosing sound ● Homework: a full TV newscast
3) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● Sesinizi kullanma ● Çok net olmadığında bir giriş cümlesi bulmak ● Haber bülteni zorlukları ● Son dakika haberleri ● Haber konferansları ● Ev ödevi: ilk raporlama göreviniz, gözlemlemek için ilginç bir şey bulmak ve iyi notlar almak
4) Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● Kaynak bulma, atıflar ve bir röportajdan en iyi şekilde yararlanma ● Birden çok kaynakla çalışma ● Başka bir tam TV haber yayını yazın ● Ödev: hepsini bir araya getirin... ve sınıfa şunu söylemek için hakkında okumadığınız, televizyonda görmediğiniz veya radyoda duymadığınız ilginç bir şey bulmak.
5) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● TV haberleri için yazma ● Çekim, çerçeveleme ve düzenleme ● Bir hikaye nasıl anlatılır? ● Ödev: tam bir sunum (hafta ortasına kadar), video çekmek ve üzerine yazmak (hafta sonuna kadar)
6) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● İş tarafı: derecelendirmeler, satışlar, herkesin nasıl para kazandığı ● Sponsorlu içerik ● Ekip çalışması: bir ekiple, yapımcılarla, ortak yapımcılarla, sunucularla nasıl çalışılır, muhabirler, görev masası, fotoğrafçılar ve yönetim ● Çerçeveleme üzerinde çalışın ● Bir TV röportajının ilkeleri ● Para Dedektifi : Türk tarım sistemi nasıl düzelir millet ithalat yapmadan yeteri kadar gıda alır. Televizyon kanalında röportaj yapma üzerine bir ders
7) ● Weekly news presentation and weekly news quiz ● Review: radio and tv writing ● Homework: write a pitch for a full story including interviews ● Creating and writing to graphics ● More writing to video ● Creating a story with graphics and video ● Review pitches ● Homework: full report #1
8) Ara Sınav
9) ● Weekly news presentation and weekly news quiz ● Present full report #1 ● Focus on shooting and editing ● Introduction to digital writing ● Homework: find a story, pitch it (midweek) and write a digital story (due the following week)
10) ● Weekly news presentation and weekly news quiz ● Present pitches, discuss the progression of the story and present our digital story ● Taking and framing photos for digital stories ● Caption writing ● Working to set-up quotations ● Homework: Pitch (midweek) a digital story, full story due the following week
11) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● Farklı türde dijital hikayeler ● Özel dijital prodüksiyonlar: Dünya çapında akşam yemeği, Chinatown ve ● 11 Eylül sesli (medya) ● Son dakika haberlerinde "hızlı yazılar" alıştırması yapmak ● Farklı formatlarda yapacağınız bir hikaye için ayrıntılı bir adım yazmak
12) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● Pitching Sunmak ● Radyo, TV ve dijital için yazma atölyesi ● Ödev: Her üç formatta da sunulan hikayeyi üretmek... radyo, televizyon vb.
13) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● Radyodan televizyona, dijitalden dijitale yeniden tasarlanmış hikayenizi sunmak ● Spor ve iş haberleri yazmak ● Ödev: bir spor ve iş ödevi ve final için bir konu düşünmek proje
14) ● Haftalık haber sunumu ve haftalık haber testi ● Spor ve iş ödevlerimizi sunmak ● Son ödev için sunumlarımızı gözden geçirmek ● Radyo, televizyon ve dijital yazıları incelemek ● Ödev: final projesi için video, ses ve bilgileri toplamak
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aitchison, J., & Lewis, D. M. (Eds.). (2003). New media language. Routledge.
Diğer Kaynaklar: Manovich, L. (2002). The language of new media. MIT press.

Montfort, N., & Wardrip-Fruin, N. (Eds.). (2003). The new media reader. MIT press.

Call of the Wild, Jack London

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarına ilişkin disiplinlerarası tarihsel ve kuramsal bilgiyi değerlendirir. 5
2) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teknik ve sanatsal birikimini üretim süreçlerinde sentezleyerek kullanır. 5
3) Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. 5
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri yaşama geçirir. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 10 5 50
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 100
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4