DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213TATOZ-CFA0363 | Mitoloji | 4 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin; mitlerin insan toplulukları için önemini ve mitolojiye dair temel kavramları kendi cümleleriyle ifade edecek ölçüde kavraması, mitlerin dönüşümlerine yorum getirip tartışmaya açabilmesi, kendi hikaye yaratım süreçlerinde mitleri esin kaynağı olarak değerlendirmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler mitolojinin tanımı ile mitlerin doğuşu ve zaman içerisinde kazandıkları anlamlar, farklı coğrafyalarda ortak kalan yanları ve temel denebilecek nitelikleri, çağlar boyunca değişen işlevleri, hikaye anlatımına etkileri, sanatta ve günümüz medyasındaki tezahürleri konularında kuramsal beceriler geliştirirler. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler mitolojiyle bağlantılı temel terim ve kavramları tanır. |
||
2) Öğrenciler mitlerin ortak noktaları ve farklılaşan işlevlerine dair özet ve açıklama sunabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler mitlerin dönüşümünü ve günümüzdeki tezahürlerini yorumlayıp tartışabilme becerisi kazanır. |
||
2) Öğrenciler edindikleri kültürel birikimi esin kaynağı olarak kendi tasarımlarıyla birleştirir.
|
||
3) Öğrenciler hikaye oluşturulmasına yönelik altyapıyı geliştirir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler ders içerisinde not tutarak, sonrasında araştırma yaparak farklı disiplinlerde bağımsız çalışabilme ve öğrenme yetkinliği kazanır. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse giriş. Mitoloji nedir? | ||
2) | Dünya mitolojileri ve sınıflandırılması. | ||
3) | Antik Yunan mitolojisi. Hesiodos, Theogonia okuması. | ||
4) | Anadolu tanrıları. | ||
5) | Homeros, İlyada okuması. | ||
6) | İnsanın yaratılışına dair mitler. | ||
7) | Gılgamış Destanı okuması. | ||
8) | Vize haftası. | ||
9) | Destandan trajediye. | ||
10) | Euripides, Bakkhalar okuması. | ||
11) | Mitoloji ve psikoloji. | ||
12) | Mitoloji ve sanat. | ||
13) | Mitoloji ve hikaye anlatımı. | ||
14) | Günümüzde mit. | ||
15) | Genel tekrar. | ||
16) | Final haftası. |
Ders Notları / Kitaplar: | Barry B., Powell. Classical Myth (8th Edition). Boston: Pearson. Eyüboğlu, S. ve Erhat, A. Hesiodos: Eseri ve Kaynakları. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Homeros. İlyada (çev. Azra Erhat). İstanbul: Can Yayınları. Gılgamış Destanı (çev. Saît Maden). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. Euripides. Bakkhalar (çev. Güngör Dilmen). İstanbul: MitosBoyut Yayınları. Halikarnas Balıkçısı. Anadolu Tanrıları. İstanbul: Bilgi Yayınevi. Guthrie, William. The Greeks and Their Gods. Boston: Beacon Press. Campbell, Joseph. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu (çev. Sabri Gürses). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Erhat, Azra. Mitoloji Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dönem boyunca gerekli görülen ekstra okumalar öğrencilerle paylaşılacaktır. Extra readings will be provided throughout the semester when necessary. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme | |
2) | Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme | |
3) | Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme | |
4) | Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme | |
5) | Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme | |
6) | Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme | |
7) | Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme | |
8) | Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme | |
9) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme | |
10) | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme | |
11) | Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır | |
12) | Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme | |
13) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Okuma | |
Ödev | |
Beyin Fırtınası |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 52 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |