ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dijital Oyun TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60613METOZ-DOT0321 Oyun için Kod Yazımı I 1 Güz 2 2 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. MERAL DİDAR GÜZELKARA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi TUNÇ ANGIN
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin; programlama temelleri ile ilgili temel kavramları tanımlaması, algoritma kurma ve akış diyagramı çizme yeterlilikleri kazanması, yazılımlarını C# dili ile geliştirmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Bilgisayardaki yapı ve işleyiş, programlama temel kavramları, bilgisayarda kullanılan işlem türleri, problemlerin algoritmasının oluşturulması ve akış diyagramı ile gösterimi, C# dili ile yazılım geliştirmek için gerekli araçlarının kurulumu, karar verme yapıları, tekrarlı yapılar, iç içe tekrarlı yapılar, fonksiyonlar, tek boyutlu ve çok boyutlu diziler, işaretçiler, hata türleri, hata ayıklama, dosya işlemleri konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilgisayardaki yapı, işleyiş ve işlem türlerini tanımlar
  2) Programlamanın ve C# dilinin temellerini açıklar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) C# dili ile yazılım geliştirmek için gerekli olan programların kurulumunu gerçekleştirir
  2) Problemleri çözebilmek için algoritma hazırlar ve akış diyagramını tasarlar
  3) C# dili ile yazılım geliştirir
  4) Program içerisinde hata meydana gelmemesi için tahminde bulunur
  5) Yazılımda bulunan hataları düzeltir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Bilgisayarın yapı ve işleyişi, Eniac: Tarihteki ilk elektronik bilgisayar, Programlamanın temel kavramları, Makine dili ve tür dönüşümleri, Programlama dillerinin sınıflandırılması Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
2) İşlemler: Matematiksel işlemler: Karşılaştırma işlemleri, Mantıksal işlemler. Algoritma tanımı ve örnekleri, Program yazma süreci, Program yazma adımları Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
3) Algoritmalarda kullanılan operatörler, Algoritmalarda ve akış diyagramlarında kullanılan operatörler, Tanımlayıcılar, Algoritmaların sahip olması gereken genel özellikler, Algoritma gösterim şekilleri, Akış diyagramı ile gösterim Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
4) Karar verme yapıları, Tekrarlı yapılar (döngüler), C# veri tipleri ve bellek kullanımı, C# anahtar sözcükleri, C# değişkenleri ve değişkenlerin özellikleri, Sabitler Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
5) Algoritma ve akış diyagramı örnekleri, Akış diyagramı çizebilmek için gerekli araçların kurulumu, Akış diyagramı çizebileceğimiz online platformlar Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
6) Visual Studio 2019 ve Visual Studio Code kurulumu, Visual Studio aracı ara yüzü, Visual Studio ile C# projesi açmak ve projeyi kaydetmek, C# kütüphane (library) kavramının tanımı ve projede kütüphane çağırma, Ana fonksiyon (main) kavramı, Visual Studio console ekranından girdi almak ve console ekranına çıktı göndermek, Değişken tanımlama, değişkene değer atama ve değişken çağırma, Github Pro hesap oluşturma ve projelerin Github üzerinden yayınlanması Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
7) Karar verme yapıları ile ilgili algoritma ve akış diyagram örnekleri, Karar verme yapılarının C# dili ile kodlanması, Kısa Sınav – 1 Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
8) Ara sınav
9) Tekrarlı yapılar (döngüler) ile ilgili algoritma ve akış diyagram örnekleri, Tekrarlı yapıların (döngülerin) C# dili ile kodlanması Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
10) İç içe tekrarlı yapılar (iç içe döngüler) ile ilgili algoritma ve akış diyagram örnekleri, İç içe tekrarlı yapıların (döngülerin) C# dili ile kodlanması Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
11) Fonksiyonların tanımlanması, Fonksiyonların çağrılması, Fonksiyonlara değer gönderme, Fonksiyonlardan değer döndürme, Ödev Teslimi Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
12) Tek boyutlu ve çok boyutlu dizilerin (arrays) tanımı ve C# dili ile proje içinde kullanımı Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
13) İşaretçilerin (pointers) tanımı ve C# dili ile proje içinde kullanım, C# dosya işlemleri Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
14) Hata türleri: Söz dizimi hataları (syntax error), Çalışma zamanı hataları (run time error), Mantıksal hatalar (logic error). Hata ayıklama (debug), Kısa Sınav – 2 Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
15) Yarıyıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Vatansever, F. (2017) Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Çamoğlu, K. (2016) Algoritma. Kodlab Yayıncılık
Sedgewick, R. ve Wayne, K. Algoritmalar (çev. Şadi Evren Şeker (2018). Nobel Akademik Yayıncılık
Yorulmaz, M., Yorulmaz, S. (2016) Programlamayı C ile Öğreniyorum. Palme Yayınevi
Arı, E. (2016) Örneklerle Algoritma ve C# Programlama. Seçkin Yayıncılık

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 1 2 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. 1
2) Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. 4
3) Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar.
4) Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. 2
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 70
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 15 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 75
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 145
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6