Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Post-Prodüksiyon’un görsel içerik üretimi sürecindeki yerini ve önemini
tanımlar
|
2) Gelişmiş Post-Prodüksiyon tekniklerini tanıtır
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Adobe After Effects ve Davinci Resolve programlarını kullanma konusundaki
becerileri uygulamalar ile geliştirir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Profesyonel bir projede kurgunun, renk düzenlemenin ve görsel efektlerin
post-prodüksiyon aşamasındaki konumunu ve ilişkisini organize eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtılması. |
|
|
2) |
Materyal organizasyonu, proje taşıma yöntemleri, offline editing ve temel kesme teknikleri, akış oluşturma, timeline navigasyonu, transform parametreleri, metadata ve saha bilgisi kullanımı |
|
|
3) |
Timeline düzenleme, JKL tuşları ile edit ve trim, timecode kullanarak kurgu, kaynak üzerinden görüntü değişimi (replacement) |
|
|
4) |
Geçiş efektleri, efekt filteleri, görüntünün hızını değiştirme yöntemleri, önbelleğe görüntü kaydetme (render in place, caching) |
|
|
5) |
Renk düzenlemenin gelişimi, analog ve dijital görüntü renkleri, gamut, renk uzayı, gama eğrisi, sinema ve televizyon renk standartlarının anlatımı ve uygulaması, yardımcı araçların kullanımı (color scopes, zebra, auto-corrections |
|
|
6) |
Temel renk düzenleme araçları, renk yönetimi ile görüntü eşitleme, otomatik düzeltmeler, münferit renk kanalları üzerinde çalışma, renk eğrilerini kullanarak renk düzenleme, node’ları anlamak, node akışı oluşturmak, sahneler arası renk taşınması |
|
|
7) |
Basic color editing tools, image synchronization with color management, automatic corrections, working on individual color channels, color editing using color curves, understanding nodes, creating node flow, color migration between scenes |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yaratıcı renk düzenlemeleri üretmek, LUT kullanımı ve çeşitleri, siyah-beyaz bir görüntüyü düzenlemek, bilindik filmlerin görünüşlerini kopyalamak, LUT üretimi |
|
|
10) |
Projenin ses dengelemesi, temel ses efektleri, Görsel efektlere giriş, Node ve Layer tabanlı çalışma farkları, arayüzlerin tanınması ve örnek uygulamalar |
|
|
11) |
Fusion ve After Effects üzerinde karşılaştırmalı olarak proje üretimi, kamera materyalleri ile çalışma, yazı ekleme, maskeleme, efekt ekleme, keyframe’ler ile çalışma |
|
|
12) |
After effetcs üzerinde kj, açılış ve kapanış animasyonu üretme |
|
|
13) |
Projelerin yayınlanacağı medyuma göre ayarlanıp çıktı alınması, internet ve tv’ye göre çıktı alma, özel çıktı profilleri oluşturma ve kaydetme |
|
|
14) |
Yıl sonu sınavı Uygulamalar |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarına ilişkin disiplinlerarası tarihsel ve kuramsal bilgiyi değerlendirir. |
|
|
1.1 Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri analiz eder, yorumlar. |
|
|
1.2 Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlar, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirir. |
|
|
1.3 Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilir, |
|
|
1.4 Bir filmi, radyo ya da televizyon programını çözümleyebilir. |
|
2) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teknik ve sanatsal birikimini üretim süreçlerinde sentezleyerek kullanır. |
5 |
|
2.1 Radyo, televizyon ve sinema alanında yapım süreçlerini planlayabilir, yaratıcı projeler geliştirir. |
5 |
|
2.2 Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını kullanır, değişime uyum sağlayabilir. |
5 |
|
2.3 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilir, senaryo ve metin yazabilir. |
5 |
|
2.4 Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlar, bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilir. |
|
3) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
|
3.1 Analitik düşünebilme, yapım süreçlerine ilişkin sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
|
3.2 Medyaya ilişkin etik ve yasa bilgisini kullanır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri yaşama geçirir. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|