Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Herhangi bir mekanın ihtiyaçlarını, problemlerini ve sorunlarını çözümlemeyi ve öneri getrimeyi öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Herhangi bir mekanın ihtiyaçlarını, problemlerini ve sorunlarını çözümleyerek tasarım önerileri getirebilir.
|
2) 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir.
|
3) Tasarlanan mekanın fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analiz edilen mekansal ve yapısal bilgi ve değerleri somut mekana dönüştürebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Konu ilanı, Üzerinde çalışılacak projenin tanıtılması, Hazırlık çalışmalarının anlatımı. |
|
|
2) |
Hazırlık Çalışmaları :
• Araştırma çalışmalarının sunumu ve teslimi
• Metafor ve İç Mimari stil seçimlerinin yapılması.
• İşleve uygun kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi
• Konsept Paftası
|
|
|
3) |
Hazırlık Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu :
• Metafor ve İç Mimari stil hakkında sunu yapılması.
• Alan hesaplamalarını içeren İç Mimari Program
• Bubble Diagram,
• Zoning Diagramlar
• Konsept Paftası
|
|
|
4) |
Avan Proje Çalişmalarinin Eleştirisi
Ara Değerlendirme : Hazırlık Çalışmaları Teslimi
• 1/100 Tüm katların tefrişli "Mekân Organizasyon Çalışması" (alternatifli plan çalışması olmalı)
• Metafor ve Mimari Stilin projelere aplikasyonu hakkında öneriler ve sunumu.
|
|
|
5) |
Resmi Tatil |
|
|
6) |
Avan Proje Çalişmalarinin Eleştirisi
1/100 Tüm katların tefrişli "Mekân Organizasyon Çalışması" (alternatifli plan çalışması olmalı)
Metafor ve Mimari Stilin projelere aplikasyonu hakkında öneriler ve sunumu.
|
|
|
7) |
Mekanın tasarlanması |
|
|
8) |
Ara Sınav Teslimi ve Jürisi |
|
|
9) |
Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi
• Konsept Paftası
• 1/100 Tüm katların plan yerleşimi
• Aksonometrik Perspektif
• Nokta Perspektif : Anlatılmak istenen noktaların insan bakış yüksekliği referans alınarak çizilecektir. Anahtar plan ve bakış açıları belirtilmelidir.
|
|
|
10) |
Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi
• Seçili alanın 1/50 ölçekli plan çalışması
• Seçili alanın 1/50 ölçekli kesit çalışması (4 kesit) |
|
|
11) |
Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi
• Seçili alanın 1/50 ölçekli plan çalışması
• Seçili alanın 1/50 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
• Ürün tanıtım tablosu/lejant (Tüm mobilya ve donatıları kapsayan)
|
|
|
12) |
Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi
(Standart Oda için)
• 1/20 ölçekli plan çalışması
• 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
|
|
|
13) |
1/20 Ölçekli Teknik Çizimler Teslim Alınacaktır. (Standart oda için)
• 1/20 ölçekli plan çalışması
• 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
• 1/20 Teknik ve Tefrişli plan
• 1/20 Zemin Döşeme Planı
• 1/20 Asma tavan ve Aydınlatma Plan
|
|
|
14) |
Kesin Proje Çalışmalarının Eleştirisi
• 1/20 ölçekli plan çalışması
• 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
• 1/20 Teknik ve Tefrişli plan
• 1/20 Zemin Döşeme Planı
• 1/20 Asma tavan ve Aydınlatma Planı
|
|
|
15) |
• 1/20 ölçekli plan çalışması
• 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
• 1/20 Teknik ve Tefrişli plan
• 1/20 Zemin Döşeme Planı
• 1/20 Asma tavan ve Aydınlatma Planı
|
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
5 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
5 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
5 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
30 |
30 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
20 |
20 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
144 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
194 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
8 |