ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212PRTOZ-IMC0537 Proje Tasarımı (İç Mimarlık) 4 Güz 2 4 4 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi VELİ SEMİH YALÇI
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:







Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, alanlarında karşılaşacakları mesleki uygulama ve proje konularının benzerlerini tasarlayarak günümüz iç mekan ihtiyaçlarını, problemlerini ve sorunları çözümlemek; gerekli bilgi donanımı ile birlikte projelendirme yapmak.
Dersin İçeriği: 1. Durum çalışması araştırma süreçleri
2. Örnek mekan incelemesi
3. Mekansal verilerin analiz süreçleri
4. Mekansal ilişki ve organizasyonlar
5. Mekan ve yapısal tasarım

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Herhangi bir mekanın ihtiyaçlarını, problemlerini ve sorunlarını çözümlemeyi ve öneri getrimeyi öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Herhangi bir mekanın ihtiyaçlarını, problemlerini ve sorunlarını çözümleyerek tasarım önerileri getirebilir.
  2) 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir.
  3) Tasarlanan mekanın fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Analiz edilen mekansal ve yapısal bilgi ve değerleri somut mekana dönüştürebilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Konu ilanı, Üzerinde çalışılacak projenin tanıtılması, Hazırlık çalışmalarının anlatımı.
2) Hazırlık Çalışmaları : • Araştırma çalışmalarının sunumu ve teslimi • Metafor ve İç Mimari stil seçimlerinin yapılması. • İşleve uygun kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi • Konsept Paftası
3) Hazırlık Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu : • Metafor ve İç Mimari stil hakkında sunu yapılması. • Alan hesaplamalarını içeren İç Mimari Program • Bubble Diagram, • Zoning Diagramlar • Konsept Paftası
4) Avan Proje Çalişmalarinin Eleştirisi Ara Değerlendirme : Hazırlık Çalışmaları Teslimi • 1/100 Tüm katların tefrişli "Mekân Organizasyon Çalışması" (alternatifli plan çalışması olmalı) • Metafor ve Mimari Stilin projelere aplikasyonu hakkında öneriler ve sunumu.
5) Resmi Tatil
6) Avan Proje Çalişmalarinin Eleştirisi 1/100 Tüm katların tefrişli "Mekân Organizasyon Çalışması" (alternatifli plan çalışması olmalı) Metafor ve Mimari Stilin projelere aplikasyonu hakkında öneriler ve sunumu.
7) Mekanın tasarlanması
8) Ara Sınav Teslimi ve Jürisi
9) Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi • Konsept Paftası • 1/100 Tüm katların plan yerleşimi • Aksonometrik Perspektif • Nokta Perspektif : Anlatılmak istenen noktaların insan bakış yüksekliği referans alınarak çizilecektir. Anahtar plan ve bakış açıları belirtilmelidir.
10) Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi • Seçili alanın 1/50 ölçekli plan çalışması • Seçili alanın 1/50 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
11) Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi • Seçili alanın 1/50 ölçekli plan çalışması • Seçili alanın 1/50 ölçekli kesit çalışması (4 kesit) • Ürün tanıtım tablosu/lejant (Tüm mobilya ve donatıları kapsayan)
12) Kesin Proje Çalişmalarinin Eleştirisi (Standart Oda için) • 1/20 ölçekli plan çalışması • 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit)
13) 1/20 Ölçekli Teknik Çizimler Teslim Alınacaktır. (Standart oda için) • 1/20 ölçekli plan çalışması • 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit) • 1/20 Teknik ve Tefrişli plan • 1/20 Zemin Döşeme Planı • 1/20 Asma tavan ve Aydınlatma Plan
14) Kesin Proje Çalışmalarının Eleştirisi • 1/20 ölçekli plan çalışması • 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit) • 1/20 Teknik ve Tefrişli plan • 1/20 Zemin Döşeme Planı • 1/20 Asma tavan ve Aydınlatma Planı
15) • 1/20 ölçekli plan çalışması • 1/20 ölçekli kesit çalışması (4 kesit) • 1/20 Teknik ve Tefrişli plan • 1/20 Zemin Döşeme Planı • 1/20 Asma tavan ve Aydınlatma Planı
16) Yarıyıl Sonu Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Massey A. (1990). Interior design of the 20th century. London, U.K. : Thames and Hudson.
Dechiara J., Panero J. & Zelnik M. ( 2001). Time-saver standards for interior design and space planning 2nd edition. Mcgraw-hill Professional
Diğer Kaynaklar: echiara J., Panero J. & Zelnik M. ( 2001). Time-saver standards for interior design and space planning 2nd edition. Mcgraw-hill Professional

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme.
2) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. 5
3) Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme.
4) Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme.
5) Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. 5
6) Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. 5
7) Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme.
8) İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme.
9) Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme.
10) İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme.
11) Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme.
12) Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme.
13) Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Gösterip Yaptırma
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 144
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 194
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8