Dersin Amacı: |
Dönemin sonunda dersi alan öğrencilerin, reklam filmi temel felsefesini ve ikna modellerini anlamaları ve reklam analizi yapabilmeleri… Yazılı, işitsel ve görsel basına yönelik reklam metinleri yazabilmeleri ve reklam kampanyası slogan ve içeriklerini tasarlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Derste reklam temel kavramları, hedef kitleye ulaşmada reklam metninin rolü, reklam metni yazma teknikleri, reklam metninin yapısal özellikleri, reklam metni yazımında ikna modelleri, reklam metninin öğeleri, reklam metninde başlıklar, reklam sinopsis, storyboard hazırlama breif oluşturma konuları işlenerek yazılı, işitsel, görsel basına yönelik metin yazarlığı ve yeni medyaya yönelik içerik oluşturma örnekleri anlatılmakta ve uygulamaları yaptırılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklamı tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüm reklam ortamlarına uygun reklam metni oluşturur.
|
2) Kuramsal ve kavramsal bilgilerini reklama uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş dünyası, sektör ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımlanması, dersin işleyişi hakkında genel bilgilerin verilmesi, haftalık konuların ve öğrencilerin ders yükümlülüklerinin değerlendirilmesi.
|
|
|
2) |
Reklamda hedef kitle bütçe, brief ve strateji
|
|
|
3) |
Ajanslarda yapılanma ve reklam yazarının sorumlulukları
|
|
|
4) |
Reklam ve Pazarlamada kaliteli içerik
|
|
|
5) |
Reklamda iletiler ve göstergeler
|
|
|
6) |
Quiz (değerlendirmeye katkısı: % 5) |
|
|
7) |
Yazmaya Başlamak: Fikirleri slogana taşımak
|
|
|
8) |
Vize Haftası |
|
|
9) |
Bir fikri hikayeleştirmek ve kurgusunu oluşturmak (stortboard ve sinopsis)
|
|
|
10) |
Fikri anlatma ve satmanın en etkili yöntemleri ve ikna metodları
|
|
|
11) |
Reklam mesaj ve içeriklerinde yaratıcı süreç örnek ve uygulamaları |
|
|
12) |
Quiz (değerlendirmeye katkısı: % 5)
|
|
|
13) |
Radyo ve TV için reklam metni yazımı ve örnekleri / Ödev Teslimleri (değerlendirmeye katkısı: % 10) |
|
|
14) |
Basılı ortamlar, açık hava medyası ve yeni medya için reklam metni yazımı ve örnekleri |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
5 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
4 |
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
5 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
4 |
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
5 |
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
5 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
3 |
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
5 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
5 |
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
5 |
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
5 |
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
10 |
10 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
112 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |