Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil toplum aktörlerini, etkinliklerini ve bunları çerçeveleyen hak ve özgürlükler alanını tanımlar.
|
2) Sivil Toplumun kavramsal ve tarihsel dönüşüm evrelerini adlandırır
|
3) Sivil toplum ve iletişim teknolojileri ile dijital dönüşümü tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital dönüşümü siyasal süreçler, kültürel doku ve anlam yapılarıyla ilişkilendirerek çözümler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tarihsel analiz ise sivil toplumu iletişim biçimleri ve teknolojilerinin gelişimi, kültürel ve siyasal örüntülerle ilişkisi içinde analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sivil toplumu tartışmak için kuramsal bir çerçeve oluşturulacak. |
|
|
2) |
Antik dünyada ve düşüncede sivil toplum konuları anlatılacak. |
|
|
3) |
Modernliğin çağ dönümü I: Hobbes’un düşüncesinde sivil toplum ve devlet konuları anlatılacak. |
|
|
4) |
Modernliğin çağ dönümü II: Locke ve toplumsalın önceliği konuları anlatılacak |
|
|
5) |
Modernliğin çağ dönümü III: Rousseau ve genel irade anlatılacak |
|
|
6) |
Hegel ve Marx’ta sivil toplum kavramları anlatılacak |
|
|
7) |
Gramsci’nin düşüncesinde sivil toplum ve hegemonya konuları anlatılacak |
|
|
8) |
Vize Haftası |
|
|
9) |
İletişim ve toplumsallık: Tarihsel bir bakış konuları anlatılacak |
|
|
10) |
Sivil toplum ve kamusal alan: Modern kamusallığın kuruluşu anlatılacak |
|
|
11) |
İletişim teknolojileri, kültür ve gündelik hayat: Özel ve kamusalı yeniden düşünme konusu anlatılacak |
|
|
12) |
Kitle iletişim çağında sivil toplum, siyaset ve meşruiyet konuları anlatılacak |
|
|
13) |
İletişim ve küresel sivil toplum bağlantısı anlatılacak |
|
|
14) |
Özet ve tartışma |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
4 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
4 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
4 |
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
5 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
3 |
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
5 |
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
5 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
3 |
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
5 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
5 |
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
5 |
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
3 |
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |