ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60413TATOZ-HIR0387 Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar 4 Güz 2 1 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. FERHAT ERDİNÇ KAYGUSUZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Arş.Gör. FERHAT ERDİNÇ KAYGUSUZ
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, politik iletişimin, tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarını gözeterek, çağdaş demokrasilerdeki rolünü tanımlamak ile politik iletişim biçimlerini ve araçlarını ele almaktır. Öğrenciler bu derste siyasal iletişim kampanyalarının planlama aşamalarını Türkiye’den ve dünyadan örneklerle değerlendirecek ve bunların kavramsal çerçevesine ilişkin fikir geliştirecektir.
Dersin İçeriği: Bu derste politik iletişimin modern demokrasilerdeki rol ve işlevi ile toplumsal ve politik etkilerine farklı paradigmalar çerçevesinde odaklanılmaktadır. Bu kapsamda politikanın medyatikleşmesi ve Amerikanlaşması, kamuoyu araştırmaları ve propaganda, medyanın toplumların gündemlerini belirlemedeki işlevi, sosyal medyada ve popüler kültürde politik iletişim gibi başlıkların yanı sıra kampanya iletişimi ile politik iletişimin aktör, araç ve biçimleri ele alınacak konular arasındadır.

Derse Özgü Kurallar

Bu ders kapsamında toplumun politik görüş ve eylemlerinin medyadan etkilenme derecesine, medyanın kamu politikası üzerindeki etkilerine ve politik iletişim süreçlerine yakından tanıklık etmek üzere popüler kültür ürünlerinden yararlanmak iyi bir seçenektir.

Öğrenciler bu derste politik iletişimle ilgili diledikleri bir diziyi dönem boyunca seyrederler.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Siyasal iletişimi tanımlar.
  2) Siyasal Halkla İlişkiler süreçlerini tanır.
  3) Siyasal Reklamcılık kavramını tanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Seçim Kampanyalarını alanı bağlamında yorumlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yeni medya ve siyasal iletişim kavramlarını yorumlar

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse giriş ve işleyiş hakkında konuşma
2) Politikanın bilimselleşmesi, medyatikleşmesi ve Amerikanlaşması
3) Politik iletişim: Tanımlar, türler, aktörler ve akademik kurumsallaşma
4) Meslek olarak siyaset: Politikacılar ve danışmanlar
5) Propaganda ve kamuoyu araştırmaları
6) Politik iletişimde baskı ve çıkar grupları ile lobicilik faaliyetleri
7) Kamusal politik konuşma ve retorik
8) Ara sınav
9) İmajdan anlatıya politik temelli markalama ve reklam
10) Dijital çağda politik iletişim
11) Politik mizah ve politik kampanyada müzik
12) Türkiye’nin yakın tarihinde politik iletişim ve seçim kampanyaları
13) Politik kampanya planlama I
14) Politik kampanya planlama II
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi ders notları, güncel makaleler ve tartışamalar.
Diğer Kaynaklar: - Abdullah Özkan, Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul, Tasam Yayınları, 2007, ss. 183-192.
- Aristoteles, Retorik, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, Çeviren: Mehmet H. Doğan.
- Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Ankara, Nobel Akademik Yayın cılık, 2021, ss. 1-10 & 21-68.
- Brian McNair, An Introduction to Political Communication, UK, Routledge, 2017, ss. 6-16 & 29-57.
- Bridget Barrett, 2022, Commercial Companies in Party Networks: Digital Advertising Firms in US Elections from 2006-2016, Political Communication, 39(2), 147-165.
- Dan Laughey, Key Themes In Media Theory, New York, Open University Press, 2007, ss. 7-28.
- Darren G. Lilleker, 2015, Interactivity and Political Communication: hypermedia campaigning in the UK, Comunicação Pública, 10(18) Special Issue, 1-16.
- Erdinç Kaygusuz, 2023, Plaklardan sokaklara müzik ve politik iletişim: 1965 seçiminin propagandasında Yarının Şarkısı, Beykoz Akademi Dergisi, 11(1), 16-35.
- Fatih Keskin, Politik Kampanya: Teorik ve Pratik, Ankara, Siyasal Kitabevi, 2017.
- Gökhan Atılgan & E. Attila Aytekin (Haz). Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinler Arası İlişkiler, İstanbul, Yordam Kitap, 2021
- Jürgen Habermas, İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2022, ss. 79-94.
- Max Weber, Meslek Olarak Siyaset, Bursa, Biblos Kitabevi Yayınları, 2017, Çeviren: Levent Özşar
- Michael Bossetta & Rasmus Schmøkel, 2023, Cross-Platform Emotions and Audience Engagement in Social Media Political Campaigning: Comparing Candidates’ Facebook and Instagram Images in the 2020 US Election, Political Communication, 40(1), 48-68.
- Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi, 2008, ss. 11-56.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İletişimi tüm yönleriyle kavrar. 5
2) Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. 5
3) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. 5
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 15.00
Projeler 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 15 15
Ödevler 1 5 5
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 62
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 132
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5