Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeşil, ekolojik, sürdürebilirlik ve çevreye duyarlı tasarım kavramlarını tanımlayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İçmimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bakış açısı ile analiz edebilir ve projelerinde uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mimari projeleri çevreye olan etkileri bağlamında çözümleyebilir ve ilişkilendirebilir.
|
2) Çevreye duyarlı tasarımları oluşturabilir ve bunları uygun şekilde sunabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve sürdürülebilirlik kavramının tanıtılması |
|
|
2) |
Sürdürülebilir Tasarımın Tarihi ve Kavramsal Çerçevesi |
|
|
3) |
Mimari Tasarımda Doğa ile Bütünleşme: Geleneksel Söylemlerden Güncel Yaklaşımlara |
|
|
4) |
İç Mekânda Sürdürülebilirlik: Toplumsal Hareketler, Çevre Bilinci ve Sakin Hareketi |
|
|
5) |
Sürdürülebilir Kentsel Mekân Tasarımları |
|
|
6) |
İç Mimarlıkta Sürdürülebilir Tasarım Elemanları ve Malzemeler |
|
|
6) |
Çevre bilinci, toplumsal hareketler, sakin hareketi |
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
|
8) |
Sürdürülebilir Tasarım Örnekleri |
|
|
9) |
Sürdürülebilirlikte Yenilikçi Yaklaşımlar: Akıllı ev teknolojileri |
|
|
10) |
Çevresel Sürdürülebilirlik ve Mekânın Dönüşümü |
|
|
11) |
Konut Mekanlarında Sürdürülebilir Tasarım Teknikleri |
|
|
12) |
Konut Mekanlarında Sürdürülebilir Tasarımlar-Öğrenci Sunumları |
|
|
13) |
Konut Mekanlarında Sürdürülebilir Tasarımlar-Öğrenci Sunumları |
|
|
14) |
Konut Mekanlarında Sürdürülebilir Tasarımlar-Öğrenci Sunumları |
|
|
15) |
Yarı Yılsonu Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Jones, L., (2008) Environmentally Responsible Design: Green and Sustainable Design for Interior Designers.
Hoboken, N.J.: Wiley. Kang, M. and Guerin, D. A., (2009) Environmentally Sustainable Interior Design The Characteristics of Interior Designers Who Practice. Environment and Behavior 41: 170-184.
Mayer, H. and Knox, P.L. 2006. Slow Cities: Sustainable Places in A Fast World. Jornal of Urban Affairs, 28 (4), pp.321-334.
Radstrom, S. 2011. A Place Sustaining Framework for Local Urban Identity: an Introduction and History of Cittaslow, Journal of Planning 1, (1), pp.90-113.
|
Diğer Kaynaklar: |
Ruff, C. L. ve Olson, M. A., (2009) The Attitudes of interior Design Students Towards Sustainability. International Journal of Technology and Design Education. 19 (1), 67-77.
Zuo, Q., W. Leonard ve E. MaloneBeach., (2010). Integrating Performance-Based Design in Beginning İnterior Design Education: An Interactive Dialog Between The Built Environment and its Context. Design Studies 31, 268-287.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
|
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
|
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
5 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
10 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
30 |
30 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
104 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |