Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Program düşün sürecini, format kurgulamayı ve ekip-ekipman oluşturma ve süreç iletişimini tanımlar. Aktüel ve stüdyo programları anlatır.
|
2) Yayın öncesi, sırasında ve sonrasında yapılacakları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir fikri programa dönüştürme sürecini deneyimler
|
2) Aktüel ve Stüdyo programlarının yapısı ve ekipmanını tanımlar.
|
3) Çoklu kamera uygulamasında ışık, kamera ve dekoru konumlandırır .
|
4) Reji odası ve ekipmanları konusunda temel bilgi edinir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kamera, dekor, ışık, ses ve resim masası ile ilgili uygulamaları değerlendirir.
|
2) Program çeşitlerini ve bunlar için gerekli hazırlıkları bilir.
|
3) Bir programın baştan sona nasıl tasarlandığını ve üretildiğini görür.
|
4) Aktüel ve Stüdyo ekibi kurmayı, yönetmeyi ve bu ekip üyeleri ile iletişim sürecini kavrar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş: Dersin kapsamı ve amaçları, program, stüdyo, stüdyo ekipmanları ve ekibin tanımlanmasına giriş |
|
|
2) |
Program oluşturmaya giriş, yapımcı, format oluşturma, uygulanabilir içerik denetimi, forma ödevi, konuk (öngörü) kamera, ışık ve dekor konumlandırma |
|
|
3) |
Format ödevlerinin değerlendirilmesi, çekim aşamasına geçerken dikkat edilmesi gereken yasal ve kurumsal çekinceler, ekip oluşturma süreci |
|
|
4) |
Kadraj oluşturma, aktüel ve stüdyo program ışık çeşitleri, çerçeveyi oluşturma, rejisiz stüdyo uygulaması |
|
|
5) |
Stüdyo ses sistemleri, sesin tanımı, kullanılan ekipmanlar, resim masası ve KJ sistemleri, uygulamalı olarak kamera, ışık, dekor ve reji odasının entegrasyonu ve yayına hazırlanması |
|
|
6) |
Format oluşturmaktan stüdyonun hazır hale gelmesine kadar olan sürecin değerlendirilmesi ve stüdyonun seçilecek bir formata göre hazırlanması. Televizyon programları: Haber, haber programları, lifestyle programlar, ekonomi programları ve tanıtımlar, canlı yayın ve bant yayın, Ödev: Yukarıda sıralanmış televizyon programları ile ilgili program formatlama, çekime hazır hale getirme |
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
|
8) |
Program yapım süreçlerinde yaşanan aksaklıklar ve süreç yönetimi, görüntü yedekleme |
|
|
9) |
Program çekim uygulaması (yemek programı) |
|
|
10) |
Program çekim uygulaması (eğitim programı) |
|
|
11) |
Program çekim uygulaması (stüdyo klip çekimi veya aktüel tanıtım) |
|
|
12) |
Tüm sürecin gözden geçirilmesi, çekilen programların değerlendirmesi. |
|
|
13) |
Çekime hazır hale getirilmiş final projelerinin hazırlıklarının değerlendirilmesi ve yorumlanması. |
|
|
14) |
Final genel tekrar |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarına ilişkin disiplinlerarası tarihsel ve kuramsal bilgiyi değerlendirir. |
3 |
|
1.1 Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri analiz eder, yorumlar. |
3 |
|
1.2 Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlar, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirir. |
4 |
|
1.3 Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilir, |
2 |
|
1.4 Bir filmi, radyo ya da televizyon programını çözümleyebilir. |
5 |
2) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teknik ve sanatsal birikimini üretim süreçlerinde sentezleyerek kullanır. |
5 |
|
2.1 Radyo, televizyon ve sinema alanında yapım süreçlerini planlayabilir, yaratıcı projeler geliştirir. |
5 |
|
2.2 Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını kullanır, değişime uyum sağlayabilir. |
4 |
|
2.3 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilir, senaryo ve metin yazabilir. |
4 |
|
2.4 Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlar, bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilir. |
5 |
3) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
3 |
|
3.1 Analitik düşünebilme, yapım süreçlerine ilişkin sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
3 |
|
3.2 Medyaya ilişkin etik ve yasa bilgisini kullanır. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri yaşama geçirir. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|