Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
2) Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır.
|
3) Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
2) Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
3) Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
2) Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder..
|
3) Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam
departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnternetin tarihi, internet ortamına giriş ve gelişim dönemi. Web site terimleri ve
kullanım amaçları. |
|
|
2) |
Kodlama dilleri ve işlemleri, İçeriklerine göre web site türleri. |
|
|
3) |
İçerik bakımından web site türleri ve uygulanan yöntemler. |
|
|
4) |
Grafik tasarım ile web tasarımın bağlantısı. |
|
|
5) |
UI design ve UX design terimlerinin açılımı, işlem özellikleri ve uygulama alanlarının öğrenilmesi ve sektörel farklılıkları. |
|
|
6) |
Dijital Reklam Modellerinden SEO ve site yönetimi. |
|
|
7) |
Google Adwords ve sosyal medya reklamları. |
|
|
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Application nedir? Uygulama şekilleri, kullanılan kodlama dilleri nelerdir? Sektörel uygulama incelemeleri. |
|
|
10) |
Photoshop programında statik web site arayüzü hazırlama. |
|
|
11) |
Photoshop programında dinamik web site arayüz tasarımı oluşturma. |
|
|
12) |
Photoshop ve Illustrator programları üzerinden application arayüz tasarımı oluşturma. |
|
|
13) |
Photoshop ve Illustrator programları üzerinden Landing page arayüz tasarımı |
|
|
14) |
Proje çalışması; belirlenilen bir konu kapsamında Landing page arayüzü oluşturma ve destekleyici materyaller (slider, banner) görselleri oluşturma |
|
|
15) |
Final Projesi Değerlendirme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
12 |
3 |
36 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
10 |
30 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
76 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
96 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |