Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yayın tasarım sürecine ilişkin temel kavram ve ilkeleri açıklayabilecektir
|
2) Yayın tasarımı türlerini tanımlayabilecektir
|
3) Yayın tasarımı bileşenlerini kullanabilecek ve açıklayabilecektir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yayın tasarım ve üretim süreçleri ile ilişkili uygulamalı çalışmalar tasarlayabilecektir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımı, amacı, işleyişi |
|
|
2) |
Yayın tasarıma giriş ve yayın tasarımının genel ilkeleri |
|
|
3) |
Basılı yayın tasarımı türleri: Gazete, dergi, kitap, ürün kataloğu, haber bülteni, ürün kataloğu, vb. |
|
|
4) |
Dijital ortamda yayın tasarım türleri: Elektronik yayınlar, mobil destekli elektronik yayınlar, yeni medya uygulamaları. |
|
|
5) |
Yayın tasarımında tasarım stratejileri: Yayın teknolojisi, Baskı türleri ve teknikleri, Modüler tasarım |
|
|
6) |
Yayın tasarımı öğeleri: Format, Sayfa düzeni, tipografi, görseller, renk |
|
|
7) |
Sayfa düzeni: Sayfa boyutu, sütun, sayfa kompozisyonu, dizgi, pozitif-negatif alan |
|
|
8) |
Tipografi: Hiyerarşi, metin uzunluğu, satır aralığı, okunurluk, metin |
|
|
9) |
Görseller: Resimlemeler/illüstrasyon, grafikler, fotoğraflar, çizimler |
|
|
10) |
Renk: Renk ilişkileri, vurgu, ton, kontrastlık, uyum |
|
|
11) |
Yayın tasarımı ve etik |
|
|
12) |
Yayın tasarımında vektörel ve piksel tabanlı programlar |
|
|
13) |
Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap. |
|
|
14) |
Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
•BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara
•BİGAT, Ç., (2008), Grafik Tasarım Ders Notları, İstanbul
|
Diğer Kaynaklar: |
•BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara
•BİGAT, Ç., (2008), Grafik Tasarım Ders Notları, İstanbul
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
5 |
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
40 |
80 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
122 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
162 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |