Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
2) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş & Ders tanıtımı, 4. ünite kelimelerine başlangıç |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 43-44
|
|
2) |
Kelime bilgisi: Boş Zaman, Dil bilgisi: Geçmiş ve Geniş Zamanda Alışkanlıklar, Okuma: Boş Zaman |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 44-45
|
|
3) |
Yazma: Opinion Essay & Bağlaçlar, Kelime bilgisi: Olumlu Sıfatlar & eşdizimler, Dinleme: Great Getaways |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 46-47
|
|
4) |
Dil Bilgisi: Gelecek Zaman kullanımları, Kelime Bilgisi: Sayılamayan ve Çoğul İsimler, Kelime Bilgisi: Kabiliyetler |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 48-50
|
|
5) |
Okuma: The World's Worst Inventions, Kelime Bilgisi: Değişim, Dil bilgisi: Articles (The/a-an) |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 56-57
|
|
6) |
Kelime Bilgisi: Bileşik İsimler, Dinleme: Consumer Crazy (Tüketim), Kelime Bilgisi: Pazarlama ile alakalı eşdizimler |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 58-59
|
|
7) |
Dil bilgisi: Koşul Cümleleri (Gerçek Durumlar ve Varsayımlar), Yazma: Rapor yazımı, yazılı karşılaştırmalar yapmayı öğrenme |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 60-61
|
|
8) |
ARASINAV |
|
|
9) |
Kelime Bilgisi: Idea (Fikir) kelimesiyle kullanılan eşdizimler, İşlev: Fikir Önerme, Öneride Bulunma |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 62-63
|
|
10) |
"Yaş" hakkında kelimeler, Okuma: Early Peakers and Late Bloomers: Who Has It Worse?, Dil Bilgisi: Modal Verbs |
Pearson Speakout Upper-Intermediate 2nd Edition Student's Book, pp. 68-69
|
|
11) |
Kelime: Önekler, Dinleme: Letters to Myself, Dil Bilgisi: Future Perfect ve Continuous |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 70-71
|
|
12) |
Kelime Bilgisi: Optimizm/Pesimizm, Yazma: Resmi olmayan dil ile email yazma, Kelime Bilgisi: Eşdizimli sözcükler |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 72-73-74
|
|
13) |
Fonksiyon: İkna Etme, "Fikirleri netleştirmek" için kullanılan ifadeler, Kelime Bilgisi: Televizyon/Medya |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 74-75
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|