Dersin Amacı: |
Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli biyokimya temeli sağlamak, meslek derslerindeki biyokimya konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği bilgileri mesleğinde kullanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği: |
Biyokimyaya giriş, Amino asitlerin yapısı ve sınıflandırılması, Proteinlerin fonksiyonu, yapısı, sindirimi ve emilimi, Proteinlerin fonksiyonu, yapısı, sindirimi ve emilimi, Karbonhidratlar, Lipitler, Enzimler, enzim inhibasyonu, Vitaminler, Nükleik asitler, Makromoleküllerin sindirimi, Metabolizmaya giriş, Protein ve aminoasit metabolizması, Karbonhidrat metabolizması, Lipit metabolizması, Biyokimyasal termodinamik ve biyolojik oksidasyonlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Biyokimyada temel kavramları tanımlar
|
2) Biyokimya ile yaşam bilimleri arasında bağlantıyı kurabilir
|
3) Glikoliz, krebs, oksidatif fosforilasyon ve toplam ATP kazanımı, glikojenoliz ,glikoneogenezi tanımlar
|
4) Canlı organizmalarda kimyasal dönüşüm: metabolizmayı özetler
|
5) Yağlar ve yağ asidi oksidasyonu,üre döngüsünü tanımlar
|
6) Protein yapısı ve fonksiyonlarını tanımlar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler biyomoleküllerin metabolizması ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci tanı ve tedavi sistemleri geliştirebilmesine imkan veren karmaşık biyokimyasal reaksiyonları öğrenir.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İlk yardım uygulamalarında yetkinlik kazanır. |
|
1) |
Üriner sistem ve sorunları hakkında geniş bilgi sahibi olur |
|
1) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon, asepsi, antisepsi terimlerini tanımlayarak, aseptik koşullar altında çalışma yetkinliği kazanır. |
3 |
1) |
Donanımlı, gelişen teknolojiye uygun bilgi ve beceriye sahip olur |
|
2) |
Araştırma ve sorun çözme yeteneğini geliştirir. |
|
2) |
Hijyen kurallarının önemini algılamak ve uygulamada etkinlik kazanır. |
3 |
2) |
doktorların gözetiminde hastaların günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak diyaliz makinesine bağlanmasını takip edebilir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Hasta ve Hastalıklar Bilgisi kavramlarını öğrenir |
|
2) |
Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
3) |
Diyaliz makinesinin hastaya bağlanmasından ve kullanılmasından birinci derecede sorumlu olur. |
|
3) |
Diyaliz ünitelerinin sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu işlemlerini gerçekleştirerek korunmasını sağlar |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
3) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilir |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
4) |
Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanabilir. |
|
4) |
Alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
4) |
Gelen hasta güvenliğini sağlayarak diyaliz işlemini başlatıp sonlandırabilir. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
5) |
Su Sistemlerini tanır |
|
5) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Diyaliz cihazının bakımı ile ilgili kontrolleri gerçekleştirebilir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
47 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
14 |
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
97 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |