DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50721METOZ-ASC0212 Dünya Mutfakları Uygulamaları I 1 Bahar 1 2 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi NUR ECE YILMAZEL SÖNMEZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı;dünya mutfak kültürünü araştırarak bu mutfaklardan yemekler hazırlanması, yeni yemek reçetelerinin tasarlanması ve mesleki gelişime ilişkin faaliyetlerin yürütülmesi yeterliklerinin kazandırmak.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde; Fransız mutfağındaki teknikler ve yemekleri, İtalyan mutfağı yemekleri, ingiliz ve balkan mutfak kültürüne uygun yemekler, İspanya mutfağı yemekleri, Meksika mutfağı Yemekleri, Rus ve iskandinav mutfağı yemekleri Yeni yemek reçetesi araştırması, yeni yemek reçetesi tasarlanması, yeni yemek reçetesi değerlendirme, yeni yapılan yemeği tadıma sunma, yapılan yemeği fotoğraflamak konuları işlenecektir.

Derse Özgü Kurallar

-Ders saatinde mutfakta her öğrenci tezgahta hazır olmalı.
-Genel görgü kurallarına uyulmalı .
-Mutfakta çalışırken kazalara karşı oldukça dikkat ve özen gerekli.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler Fransız yemeklerini araştırır ve analiz eder.
  2) Akdeniz Mutfak Kültürünü araştırır ve analiz eder.
  3) iskandinav ve Balkan Kültürünü araştırır, farklı pişirme tekniklerini değerlendirir.
  4) Rus mutfak Kültürünü araştırır
  5) ispanyol mutfak kültürünü araştırır

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) French cuisine application araç gereçler
2) Fransız Mutfağı, İtalyan Mutfağı. araç gereçler
3) İspanyol Mutfağı, İngiliz ve Balkan Mutfağı, İskandinav ve Rus Mutfağı. araç gereçler
4) İspanyol Mutfağı, İngiliz ve Balkan Mutfağı, İskandinav ve Rus Mutfağı. araç gereçler
5) İtalyan Mutfağı Uygulaması araç gereçler
6) İtalyan Mutfağı Uygulaması araç gereçler
7) Fransız Mutfağı Uygulaması. araç gereçler
8) arasınav araç gereçler
9) Fransız Mutfağı Uygulaması. araç gereçler
10) İngiliz Mutfağı Uygulama. araç gereçler
11) İngiliz Mutfağı Uygulama. araç gereçler
12) ispanyol Mutfağı Uygulaması. araç gereçler
13) İskandinav Mutfağı Uygulaması Balkan mutfağı uygulaması ARAÇ GEREÇLER
14) Rus Mutfağı Uygulaması. araç gereçler
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: powerpoint sunum
kitap
Diğer Kaynaklar: dünya mutfağı- Sarah ainley
Dünya Yemekleri Fransız Mutfağı- Boyut yayınları
Dünya Yemekleri - İtalyan Mutfağı- Boyut yayınları
dünya mutfağı davet yemekleri- Boyut yayınevi

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Mutfak sanatının gerektirdiği temel bilgilere sahiptir.
1) Çalıştığı kurumdaki konukların yiyecek ve içecek taleplerini hazırlar. 4
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. 4
1) Gıda hijyeni, satın alma ve depolama ilkelerini açıklar. 3
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 4
2) Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 5
2) Mutfakta sanitasyon ve güvenlik kurallarını uygular. 3
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. 5
2) Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur. 3
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçlerin farkındadır.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
3) Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayarak, gerekli ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanarak yeni sunumlar geliştirir.
3) Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin hazırlanmadan sunum sürecine kadar geçen prosesler konusunda uzmanlaşır. 5
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 5
4) Yerli ve yabancı mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir. 5
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgiyi uygular.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5) Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 5
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Laboratuvar
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 112
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 112
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4