Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) English for Occupational Purpose, havacılık sektöründe çalışmak için eğitim gören ve iletişim becerilerini, kelime dağarcığını, telaffuzunu ve dil bilgisi doğruluğunu geliştirmek isteyen kişiler içindir. Mesleki Amaçlı İngilizce, kabin ekibi eğitim kılavuzu niteliğindeki bir kurstur. Uçuş öncesi brifinglerden uçaktan inmeye, "kapıdan kapıya" kadar uçuş görevlilerinin gerçek zamanlı çalışma rutinlerini takip eder. Kabin ekibinin operasyonel prosedürlerini ve hem uzun mesafeli hem de kısa mesafeli uçuşların farklı aşamalarında, uçağa binme, güvenlik gösterileri, yemek servisi, zor yolcular, olası tıbbi olaylar ve acil durumlar, iniş öncesi stres ve sonunda iyi yapılmış bir işi gözden geçirme zorluklarıyla yüzleşmelerini takip eder. Mesleki Amaçlı İngilizce, tüm bu durumlarda kullanılan özel İngilizce dilini öğretir. Uçuş görevlilerine, eldeki işin her aşamasında doğru İngilizceyi kullanma konusunda güven vermeyi amaçlar. Mesleki Amaçlı İngilizce ayrıca öğrencilerin tıbbi bir krizde doğru soruları sormalarına ve diğer yolcuları rahatsız eden yolculara cevap vermelerine yardımcı olacaktır. Gemide rutin ve rutin olmayan durumlarda uygun İngilizceyi kullanmanıza yardımcı olacaktır. Mesleki Amaçlı İngilizce kursu, doğru zamanda doğru İngilizceyi söylemenin anahtar ifadeleriyle dolu öğretir. Bundan da fazlası, kullanılan dilin doğru, otantik ve gerçek olduğu gerçek iş durumları ve tipik yolcu ve kabin ekibi değişimleri sunar. Dinleme bölümü sizi gerçek bir diyaloğu dinlemeye ve olup biteni tam olarak anladığınızdan emin olmak için diyaloğun üzerindeki soruları yanıtlamaya davet eder. Dil Odaklı bölüm, İngilizcede anahtar ifadelerin nasıl kullanılacağını araştırır. Konuşma bölümü, anahtar ifadeleri doğru şekilde kullanma konusunda kendinize güvenmenizi sağlayacak pratikler sunar. Okuma ve Kelime Bilgisi bölümleri, öğrendiğiniz dili pekiştirmenize ve üzerine inşa etmenize yardımcı olur. Her birim, gemideki rutininizin farklı bir bölümünü sunar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Uçuş öncesi brifing Gemiye hoş geldiniz Meslektaşlarla tanışma |
Career Path
|
|
2) |
Uçuş hakkında bilgi edinme Vaka çalışması: Bir günlük yaşam Yolcuları karşılama |
Career Path
|
|
3) |
Yolcuları koltuklarına yerleştirme Güvenlik prosedürlerini gösterme ve kalkıştan önce kontrol etme Yiyecek ve içecekler Kalkıştan sonra ve uçuşa geçiş |
Career Path
|
|
4) |
İlk duyuruları yapmak Yolcuların yerleşmesine yardımcı olmak Vaka çalışması: Çocuklarla uçmak |
Career Path
|
|
5) |
Bir seçim sunmak Tanıtımlar Kontrol etme ve açıklama Nazik istekler Bir şeyin nasıl çalıştığını göstermek |
Career Path
|
|
6) |
Güvenlik talimatlarını okuma Resmi ve gayriresmi dil Yolcu ihtiyaçlarıyla başa çıkma 'Konfor' ifadeleri Bir seçenek sunma |
Career Path
|
|
7) |
Mid-term Exam |
Career Path
|
|
8) |
Telaffuz: Listelerde tonlama İçecek servisi, Gümrüksüz satışlar, Para işlemleri Vaka çalışması: Havayolu yemeği. ... düşünceleriniz, Uçak içi bilgilendirilme toplantısı |
Career Path
|
|
9) |
Küçük yolcu sorunları, Uçakta doktor var mı?, Acil durumlar, Yolcu sorunlarının belirlenmesi, Sorunlarla başa çıkma, Özür dileme |
Career Path
|
|
10) |
Sorunu bulma, Yardım teklif etme (1), Özür dileme, Vaka çalışması: Tokyo'dan Paris'e giden uçakta yankesici saldırıları, Uçakta meydana gelen bir kazayla başa çıkma. |
Career Path
|
|
11) |
Ciddi bir tıbbi olayla başa çıkma, Tıbbi bir olayı bildirme, Vaka çalışması: Gemide doktor var mı?, Acil bir durumda sorumluluk alma, Acil bir tahliyeye hazırlanma, Tahliyeyi bildirme. |
Career Path
|
|
12) |
Vaka çalışması: Mürettebatın kalkış olayına verdiği tepkinin eleştirilmesi, Yolcu şikayetlerine yanıt verilmesi, Check Call Care'ın tıbbi sorunlara verdiği yanıt, Mürettebata talimat verilmesi, Geçmişten bahsetme; Bağlaç kelimeleri, Talimat verilmesi Bir şeyi yapmamak için talimatlar verilmesi. |
Career Path
|
|
13) |
Talimatları bildirmek Yardım teklif etmek (2), Şikayetler Diğer yolcularla ilgili şikayetlerle ilgilenmek, Eğer... ve rahatsız ediciyse Rahatsız edici yolcularla başa çıkmak, Son anonsları ve kontrolleri yapmak, Gecikmeli inişler hakkında bilgi vermek. |
Career Path
|
|
14) |
Yükümlülük ifade etme, Vaka çalışması: Düzensiz ve yıkıcı davranış - altı gazete alıntısı, Çok kelimeli fiillerde kelime sırası, Zaman hakkında konuşma, Son on dakikayı geçirme, İşlerin yapılıp yapılmadığını kontrol etme, Vaka çalışması: Cathay'ın tuvalet sorunları. |
Career Path
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
2) |
Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
2) |
Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
3) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
3) |
Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
3) |
Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
4) |
Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
4) |
Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
4) |
Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
5) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
5) |
Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
6) |
Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
0 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |