Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Grammar: The verb TO BE ; imperatives (classroom instructions); subject pronouns; a and an ; possessive nouns ; demonstrative pronouns/adjectives (this/that/these/those); singular and plural nouns; quantifiers (how much/many, any, some); count and non-count nouns ; the simple present tense & adverbs of frequency; THERE IS and THERE ARE; CAN and CAN'T(possibility & ability); the simple past tense (verb TO BE; regular & irregular verbs; all forms); possessive adjectives; HAVE/HAS GOT; prepositions of place
Reading & Vocabulary: Numbers, basic adjectives; alphabet, spelling; travelling; countries and nationalities; places (school, house, church, touristic sights etc.); rooms and furniture; lifestyles; daily routines; jobs; people and family relations; personality and personality adjectives; time expressions; social events; shopping & things to buy; habits, foods and drinks; biography, dates and time phrases; collocations
Writing: Punctuation; simple sentence; compound sentence; form filling; writing an e-mail and a blog; linkers (and, but, or); free paragraph writing (descriptive- family, a place; daily routine, special event); writing a short report; writing a recipe; writing a biography (using "because" and "so")
Listening and Speaking: Introducing yourself/oneself; giving info about a place; making requests, understanding one's situation; hotel reservation; listening and speaking about daily routines and jobs; ask and answer questions (Wh-/How/Yes/No Questions); listening and talking about/describing others and places; using body language for communication; making arrangements; talking about an occasion; listening/talking about the things people can do at a place; understanding and using shop language; talking about foods, drinks, and eating habits; ordering in a restaurant; listening and talking about past events
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dil bilgisi yapılarını kullanabilirler
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Numbers 0- 100
The Alphabet & Spelling
Be: I/you/ he/she/it
International English & Classroom Language
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
2) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
3) |
introduce yourself and others
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
4) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
5) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
6) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
7) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
8) |
ARA SINAV |
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
9) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
10) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
11) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
12) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
13) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
14) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
|
1.1 kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
|
|
1.2 Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
|
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
|
2.1 temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
|
|
2.2 işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
|
|
2.3 işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
|
|
2.4 işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
|
2.5 alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
|
2.6 işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
|
2.7 kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
|
2.8 işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
|
2.9 işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
|
2.10 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
|
3.1 diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
|
3.2 sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
|
3.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
3.5 meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
|
|
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
|
4.1 gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
|
4.2 işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
|
4.3 işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
|
4.4 işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
5.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
5.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
5.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
5.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
6.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
|
6.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
6.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
|
6.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
6.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
6.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
6.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
|
6.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
5 |
|
6.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
5 |
|
|
|