Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Can offer one’s opinions or beliefs about a common topic to a partner or group Can exchange information on animals and their behavior
"Can use can and can’t to refer to present ability or lack of ability and possibility"
Can confirm the validity of important information in a short non-fiction article Can write a paragraph about a pet, using notes for guidance
Can identify abilities of animals in a short conversation
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
2) |
Grammar: can- can't for abilities.
Vocabulary: Places.
Speaking & Listening: Describe your abilities in the past and present.
Writing: Compare two holiday resorts
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
3) |
Can describe basic activities or events that are happening at the time of speaking Can use the present progressive to refer to situations happening now or in the extended present, and Can confirm whether certain actions or conditions are true, based on information in an online article and Can write a short narrative about what is currently happening in one’s life or immediate environment
A telephone conversation between friends
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
4) |
Grammar: may- can for permission.
Vocabulary: Types of film.
Speaking & Listening: Ask for and give permissions;
Writing: getting a permission for using something
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
5) |
Reading: Read an article about Mexico City’s EcoBici.
Vocabulary: Adjectives; Transport collocations.
Speaking & Listening: Talk about transport in different cities and types of transport; Listen to a man talk about travelling for free.
Writing: Write a paragraph comparing travelling by plane and travelling by train as well as the advantages of a means of transportation.
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
6) |
Grammar: Can use common time expressions with the present progressive.
Vocabulary: Excuses.
Speaking & Listening: Can use common time expressions with the present progressive
Writing: Write a story using linkers; Write advantages of living in a city / a village. |
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
7) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Grammar: an use yes/no and wh- questions in the present progressive to ask for information
Vocabulary: about something happening now or in the extended present
Speaking & Listening: Make and respond to suggestions for a day out; Describe unusual weather; Watch an extract from a documentary about the wettest place in Europe. |
Focus on Grammar2 Student's Book
|
|
10) |
Grammar: Simple present vs Present continuous
Making the diffirentiation between them
Reading: Read and article about multi-tasking.
Vocabulary: Adverbs of manner; The body; health.
Speaking & Listening: Talk about what to do when you don’t feel well; Listen to a radio programme about colds and flu.
Writing: Make your stories more interesting with adverbs.
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
11) |
Grammar: Simple past tense
regular verb forms
Vocabulary: Verbs of movement.
Speaking & Listening: write a detailed email about a vacation |
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
12) |
Grammar : Simple past tense questions and negative forms
Vocabulary: Prespositions.
Writing: Write a paragraph on “What are the ways to be successful at work / at school”. |
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
13) |
Grammar: was or were + born to tell when or where people were born,
Reading: A short story.
Vocabulary: when or where people were born expressions.
Speaking & Listening: Say telephone numbers; A frightening experience; Listen to phone conversations; Watch an extract from a documentary about sharks.
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
|
|
14) |
common irregular verbs in the simple past
"Can refer to past events using common irregular verbs in the simple past Using was or were + born to tell when or where people were born"
Writing a short descriptive story
|
Focus on Grammar 2 Student's Book
& Worksheets prepared by the instructor
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
|
1) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
1) |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
1) |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
|
1) |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
2) |
Temel tasarım işlemlerini uygular. |
|
2) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
|
2) |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
|
2) |
Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
5 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
|
4) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
4) |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
5) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
5 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
|
6) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
7) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
28 |
1 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
98 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |