Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) . İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri araştırabilir
1.1 Sözel iletişim bozukluklarını tanımlayabilir ve tartışır
1.2 İşitsel rehabilitasyon sürecini tanımlayabilir ve değerlendirir
1.3 Koklear patolojiye bağlı işitsel patolojileri tanımlar ve değerlendirir
2 Farklı işitme kayıpları çeşitlerini özetleyebilir
2.1 Koklear disfonksiyonu değerlendirir
2.2 İşitme kayıpları türleri ve derecelerini tanımlar ve tartışır
2.3 İşitme kaybının durumu hakkında raporlama yapar
3. İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri araştırabilir
3.1 Uygun işitme cihazı seçimi yapar
3.2 İşitme cihazı kalıbı hazırlama yapar
3.3 Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını yapa
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) hastadan kulak kalıbı alabilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Akustik admittansmetri yönteminin temel bileşenlerini bilebilir; timpanometri ve akustik refleks testlerini kavrayarak akustik admittans ölçümünün nasıl yapıldığını bilebilir ve hasta üstünde uygulayabilir. Temel objektif (otoakustik emisyon, işitsel beyin sapı yanıtları, akustik immitansmetri testleri) ve subjektif (saf ses ve konuşma odyometri, serbest alan testi) odyolojik test tekniklerinin kavranması. Genel işitsel hastalıkların ayırıcı tanısını koymada odyometrik sonuçların nasıl yardım sağlayabileceği hakkında donanımlı hale gelebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İşitme ve duymanın önemi, İletişim ve ses
|
ders notu
|
|
2) |
kulağın anatomik ve fizyolojik yapısı |
ders notu
|
|
3) |
İşitme kaybı ve işitme kaybı kuşkusu olan hastaya yaklaşım
|
ders notu
|
|
4) |
İşitme cihazlarının tarihsel gelişimi |
ders notu
|
|
5) |
İşitme cihazları ve temel bileşenleri
|
ders notu
|
|
6) |
İmplant işitme teknolojisi ve koklea'nın anatomik yapısı ve fizyolojisi
|
ders notu
|
|
7) |
Cihazla telafi edilebilen ve edilemeyen koklear işlev bozuklukları
|
ders notu
|
|
8) |
vize |
|
|
9) |
İmplant teknolojisi: Koklear implant
|
ders notu
|
|
10) |
İmplant teknolojisi: Kemik-tutturmalı işitme ve orta kulak implantları
|
ders notu
|
|
11) |
Odyolojik cihazlar için seçim yaklaşımları
|
ders notu
|
|
12) |
Odyolojik cihazlarda kalite kontrolü
|
ders notu
|
|
13) |
Odyolojik cihazların ayarlanması ve doğrulanması
|
ders notu
|
|
14) |
Sonuç değerlendirme ve tedavi sonrası işlemler
|
ders notu
|
|
15) |
CROS, BİCROS cihazlarının endike olduğu durumlar ve yararları
|
ders notu
|
|
16) |
final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
1) |
temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
4 |
1) |
diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
1) |
kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
3 |
2) |
işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
2) |
işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
4 |
2) |
sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
2) |
Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
4 |
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
3) |
işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
4) |
işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
4) |
işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
4 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
5) |
meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
5) |
alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
4 |
6) |
işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
3 |
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
4 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
8) |
işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
9) |
işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
10) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
1 |