Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin gelişimini açıklar.
|
2) Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde çalışan personelin görevlerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin olağandışı işletimini bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin türlerini açıklar.
|
2) Raylı sistemin kent içi toplu taşımacılıktaki yeri ve önemini açıklar.
|
3) Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin olağan işletimini bilir.
|
4) Kent içi raylı ulaşımı oluşturan sistemleri bilir.
|
5) Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin organizasyon yapısı ve iş birimlerini ayırt eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, kent içi raylı ulaşım sistemlerinin kent içerisindeki yeri ve önemi, |
-
|
|
2) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin tarihçesi ve gelişimi, |
-
|
|
3) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin çeşitleri ve aralarındaki farklılıklar, |
-
|
|
4) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinin çeşitleri ve aralarındaki farklılıklar, |
-
|
|
5) |
Teknik Gezi |
-
|
|
6) |
Kent içi raylı ulaşım sistemleri meydana getiren sistemler (Elektrifikasyon, Sinyalizasyon, Elektromekanik, Hat, Haberleşme, vb. gibi sistemler), |
-
|
|
7) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde görev alan personeller (İletişim Operatörü, Scada Operatörü, Trafik Operatörü, Depo Trafik Operatörü, İstasyon Amiri, Tren Sürücüsü, vb.) |
-
|
|
8) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde görev alan personellerin eğitim süreçleri, |
-
|
|
9) |
ARA SINAV |
-
|
|
10) |
Teknik Gezi |
-
|
|
11) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde olağan işletimi hakkında bilgiler, |
-
|
|
12) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde oluşabilecek olağandışı işletimi hakkında bilgiler, |
-
|
|
13) |
Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde oluşabilecek olağandışı işletimi hakkında bilgiler, |
-
|
|
14) |
Teknik Gezi |
-
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistem Temelleri: Raylı sistemlerin temel bileşenlerini (altyapı, üstyapı, araçlar, sinyalizasyon, enerji sistemleri vb.) tanımlayabilir ve bu bileşenlerin farklı raylı taşıma türlerindeki (metro, tramvay, banliyö, yük treni vb.) işlevlerini açıklayabilir. |
|
2) |
İşletme Süreçleri: Raylı sistemlerde yolcu ve yük taşımacılığı operasyonlarının temel aşamalarını (planlama, hareket, takip, teslimat vb.) uygulayabilir ve bu süreçlerde kullanılan temel kavramları açıklayabilir |
|
3) |
Trafik Yönetimi: Raylı sistemlerde trafik akışının nasıl yönetildiğini ve kontrol edildiğini açıklayabilir, farklı trafik kontrol sistemlerinin temel prensiplerini ve önemini değerlendirebilir |
|
4) |
Raylı sistemlerde emniyet ve güvenliğin sağlanmasına yönelik temel prosedürleri ve standartları uygulayabilir ve bu konudaki riskleri değerlendirerek önleyici tedbirler önerebilir. |
|
5) |
Raylı sistemlerde lojistik süreçlerin (depolama, stok yönetimi, gümrük işlemleri, forwarding vb.) temel prensiplerini açıklayabilir ve farklı taşıma modları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
|
6) |
Raylı sistem işletmelerinin ekonomik ve işletmesel temel kavramlarını (maliyet, gelir, verimlilik, yönetim fonksiyonları vb.) açıklayabilir ve sektördeki ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir |
|
7) |
Müşteri İlişkileri: Raylı sistemlerde müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik temel yaklaşımları uygulayabilir ve farklı müşteri gruplarıyla etkili iletişim kurabilir. |
|
8) |
Raylı sistemlerde kullanılan temel bilgi teknolojilerini (yönetim bilgi sistemleri, operasyonel yazılımlar vb.) kullanabilir ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
9) |
Raylı sistem işletmeciliği nde karşılaşılabilecek olası sorunları (gecikmeler, arızalar vb.) tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir |
|
10) |
Farklı disiplinlerden ve görevlerden paydaşlarla (teknik personel, yöneticiler, yolcular vb.) etkin bir şekilde iletişim kurabilir ve ekip çalışmalarına uyum sağlayabilir. |
|
11) |
Raylı sistem işletmeciliği alanında mesleki etik ilkelere uygun davranır, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|
12) |
Raylı sistemler alanındaki yeni bilgileri ve gelişmeleri takip ederek öğrenme ihtiyacının farkındadır ve mesleki gelişimine yönelik çaba gösterir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
3 |
5 |
15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
67 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
127 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |