Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Çocukta normal konuşma gelişimi |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Çocukta normal konuşma gelişimi özellikleri |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Çocukta normal konuşma gelişimi özellikleri |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Konuşma Bozukluğunun Genetik Nedenleri |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Konuşma Bozukluğunun Çevresel Nedenleri |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri. |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Konuşma Bozukluklarında Erken Tanı ve Tedavi Yöntemleri |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Konuşma Bozukluklarında Erken Tanı ve Tedavi Yöntemleri |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Genel tekrar |
1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
5 |
1) |
temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
1) |
diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
1) |
kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
2) |
işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
|
2) |
işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
5 |
2) |
sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
3 |
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
2) |
Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
3) |
işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
3 |
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
3) |
işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
4) |
işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
5 |
4) |
işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
5) |
alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
5) |
meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
7) |
kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
8) |
işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
10) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|