Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
2) Alanına dair basit konuşmalar yapabilirler.
3.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
3) Çalışma alanı ile ilgili temel İngilizce terminolojiyi kullanabilir
|
4) Mesleki alanlarına dair haberleri sözlük yardımıyla okuyup anlayabilirler.
|
5) Mesleki alanlarına dair İngilizce olarak temel araştırmalar yapabilirler.
|
6) Mesleki alanlarına dair belgelerde genel olarak nelerde bahsedildiğini okuyup anlayabilirler.
|
7) Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
2.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
2.2) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
2)
3.3) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
3)
4.4) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
4.5) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
4)
5.6) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
5.7) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
5)
6.8) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
6.9) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
6)
7.10) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
7.11) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
7)
8.12) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
8)
9.13) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
9.14) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
9.15) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Greetings and goodbye ya da
Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
2) |
Introductions ya da Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/Oxford English for Aviation/Oxford English for Logistics/Cambridge English Professional in Use Marketing/Öğretim Elemanı Ders Notları
|
|
3) |
Small Talk veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
4) |
Ending Conversations veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
5) |
Ordering numbers veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları
|
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
6) |
Figures veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
7) |
Dates veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Time and expressions veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
10) |
Vacation Time veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
11) |
Prices veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metni Okuma |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
12) |
Pay and benefits veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metin Okuma |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
13) |
your job ya da CV Hazırlama |
Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları
|
|
14) |
Types of work veya CV Hazırlama ve Kontrol Etme |
Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
|
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
|
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|