Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini tanımlar.
|
2) Kalıtım, çok biçimlilik, soyutlama ve kapsüllemenin temellerini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Programlama için gerekli yazılım kurulumlarını yapar.
|
2) Programlama dilinin temel kodları ile uygulama hazırlar.
|
3) Programlama dilinde fonksiyon kullanarak uygulama hazırlar.
|
4) Modüler ve yönetimi kolay bir yaklaşımla programlama projelerini tasarlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Nesne tabanlı programlama için yazılım kurarak ayarlarını yapmak |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Temel veri türleri ve değişkenler |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Karakter dizileri ve karakter işlemleri |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Karar kontrol deyimleri |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Döngü kontrol deyimleri |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Liste, Demet, Sözlük, Küme İşlemleri |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Standart fonksiyonlar, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Standart modüller, kullanıcı tanımlı modüller |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Hata yakalama ve hata yönetimi |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Dosyalar ile çalışmak ve dosya işlemleri |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Python ile nesne tabanlı programlama
|
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Sınıf, üyelerin tanımlanması ve kullanımı |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Kalıtım, geçersiz kılma, aşırı yükleme kavramlarının tanımı |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Kalıtım, geçersiz kılma, aşırı yükleme kavramları ile ilgili örnek uygulamalar |
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
5 |
|
1.2 Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
5 |
|
1.3 Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
5 |
|
1.4 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
5 |
|
1.5 Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
|
1.6 Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
3 |
|
2.1 Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
3 |
|
2.2 Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
5 |
|
2.3 Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
1 |
|
2.4 Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
2.5 Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
|
2.6 Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
3 |
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
5 |
|
3.1 Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
5 |
|
3.2 Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
|
3.3 Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
2 |
|
3.4 Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
|
|
3.5 Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
|
3.6 Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
1 |
|
3.7 İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
|
3.8 Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
|
3.9 Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
5 |
|
3.10 Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|