Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Radyoaktivite ve radyoaktif bozunma kavranmalarını tanımlar.
|
2) Kullanılan radyoaktif maddeler ve radyofarmasötikler hakkında temel bilgileri açıklar.
|
3) Radyasyon ölçümü ve sistemlerini açıklar.
|
4) Nükleer tıp alanında kullanılan cihazları tanır.
|
5) Gama kamera cihazı çalışma prensiplerini öğrenir.
|
6) PET-BT görüntüleme teknikleri ve çalışma prensibini öğrenir.
|
7) Tetkiklerin yapılma sürecini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Nükleer Tıp bölümünde cihazların gerekli kontrollerini yapar.
|
2) Hasta ile konuşup işlem öncesinde kendisine bilgi verebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sorumlu olduğu tıbbi cihazın periyodik kalibrasyon, bakım ve onarımlarını takip edebilecek donanıma sahip olurlar.
|
2) Çekim sırasında hastanın pozisyonu ve çekim kalitesini kontrol eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Nükleer tıp tarihçesi ve kullanım alanları
|
|
|
2) |
Atomun Yapısı, Radyoaktivite ve Radyoaktif Bozunum |
|
|
3) |
Gama Işınlarının Madde ile Etkileşmesi |
|
|
4) |
Radyofarmasi |
|
|
5) |
Radyoaktivitenin Ölçülmesi Ve Ölçüm Sistemleri |
|
|
6) |
Radyoaktif Atıklar |
|
|
7) |
Nükleer Tıp Uygulamalarında Teknisyenin Rolü |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Nükleer Tıp Uygulamalarında Radyasyondan Korunma |
|
|
10) |
Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerine Etkileri |
|
|
11) |
Gama Kameralar Ve Çalışma Prensipleri |
|
|
12) |
PET-CT Görüntüleme Teknikleri ve Çalışma Prensibi |
|
|
13) |
Nükleer Tıpta Kalite Kontrol |
|
|
14) |
Genel tekrar |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Tıbbi görüntüleme cihazlarına ait bütün araç ve sistemleri kurallarına ve tekniklerine uygun şekilde kalite kontrollerini ve bakımını açıklar. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiyi tanımlar. |
4 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı tanımlar. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomiyi ve insan fizyolojisini tanımlar.
|
|
2) |
Tıbbı görüntüleme yöntemlerine ait cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
2) |
Hasta ve hasta yakınları ile meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
2) |
Tıbbi görüntüleme öncesi hasta hazırlığı sürecini tanımlar. |
4 |
3) |
X-ışını sistemleri hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgi ve çalışma prensiplerini açıklar. |
5 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
3) |
Görüntüleme sonrası dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
2 |
3) |
Uygulanacak tıbbi görüntüleme işlemine ait süreci hastaya açıklar. |
|
3) |
Radyodiagnostik alanında (Konvansiyonel ve Dijital Radyoloji, Floroskopi, Dijital Substraksiyon Anjiografi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme) teorik ve uygulamalı bilgiyi açıklar. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Görüntüleme ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlama ile doğru ışınlama faktörünü tespit eder. |
3 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
4) |
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak radyasyon ve çalışma sistemleri hakkında temel bilgileri açıklar. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Nükleer tıp ve radyoterapi alanında kullanılan tedavi-tanı sürecini açıklar. |
5 |
5) |
Radyasyon güvenliği prosedürlerini listeler. |
4 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
6) |
İyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazları ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip listeler. |
5 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
89 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
124 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |