Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Demiryolu taşımacılığında yük vagonları, çeşitleri ve özellikleri, numaralandırma ve işaretleme, yük vagonlarının dağıtımı, yüklenmesi, etiketlenmesi ve mühürlenmesi, trenlerin sınıflandırılması, sefere hazırlama, trafik düzenleme, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, vagonların bakım onarımı, yurtiçi demiryolu taşımacılığında meydana gelen aksaklıklar.
|
2) Freight forwarder kavramını açıklar.
|
3) Çeken ve çekilen araçlar
|
4) Raylı sistemlerinin tarihi ve temel kavramlar
|
5) İstasyon tasarımı
|
6) raylı sistemlerde yol ve altyapısı
|
7) elektrifikasyon, sinyalizasyon ve tren kontrolü
|
8) asansörler, yürüyen merdivenler ve su pompaları
|
9) Havalandırma sistemleri
|
10) Geleceğe bakış
|
11) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Depolar ve Bakım atölyeleri
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Freight forwarder firma çeşitlerini ve faydalarını analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel Tanım – süreç (Ne yapar forwarder) |
Ders öncesi önerilen makaleler okunur.
|
|
2) |
Yasal dayanak (Yasa ve yönetmelikler) + Zorunlu belgeler – Yetki belgeleri (L2 belgesi – C2 belgesi ) |
|
|
3) |
Ulusal ve Uluslar arası kuruluşlar (FIATA – UTIKAD) |
|
|
4) |
Faaliyet alanları (operasyon süreç takibi – gümrükleme – Depolama / Elleçleme / Ambalajlama, barkod ve etiketleme / Sigortalama – Maliyet planlaması – Taşıma sözleşmesi ve kapsamının belirlenmesi / Taşıma belgeleri hazırlama |
|
|
5) |
FF kullanmanın firmalar için avantaj ve dezavantajları |
|
|
6) |
FF Departmanları ve görevleri |
|
|
7) |
FF’ın Hizmet aldığı ve Hizmet Verdiği Taraflar |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Demiryolu FF hizmetlerinde kullanılan genel terimler |
|
|
10) |
FF'da İthalat ve İhracat süreçleri |
|
|
11) |
Gümrük işlemleri ve faturalandırma hizmetleri |
|
|
12) |
FF'da yüke verilen hizmetler ve yük güvenliği |
|
|
13) |
Raylı sistemlerde İntermodal Taşımacılık |
|
|
14) |
FF'da Ağır Taşıma ve Proje Lojistiği |
|
|
15) |
FF'da Uluslararası Mevzuat boyutu |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistem Temelleri: Raylı sistemlerin temel bileşenlerini (altyapı, üstyapı, araçlar, sinyalizasyon, enerji sistemleri vb.) tanımlayabilir ve bu bileşenlerin farklı raylı taşıma türlerindeki (metro, tramvay, banliyö, yük treni vb.) işlevlerini açıklayabilir. |
|
2) |
İşletme Süreçleri: Raylı sistemlerde yolcu ve yük taşımacılığı operasyonlarının temel aşamalarını (planlama, hareket, takip, teslimat vb.) uygulayabilir ve bu süreçlerde kullanılan temel kavramları açıklayabilir |
|
3) |
Trafik Yönetimi: Raylı sistemlerde trafik akışının nasıl yönetildiğini ve kontrol edildiğini açıklayabilir, farklı trafik kontrol sistemlerinin temel prensiplerini ve önemini değerlendirebilir |
|
4) |
Raylı sistemlerde emniyet ve güvenliğin sağlanmasına yönelik temel prosedürleri ve standartları uygulayabilir ve bu konudaki riskleri değerlendirerek önleyici tedbirler önerebilir. |
|
5) |
Raylı sistemlerde lojistik süreçlerin (depolama, stok yönetimi, gümrük işlemleri, forwarding vb.) temel prensiplerini açıklayabilir ve farklı taşıma modları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
|
6) |
Raylı sistem işletmelerinin ekonomik ve işletmesel temel kavramlarını (maliyet, gelir, verimlilik, yönetim fonksiyonları vb.) açıklayabilir ve sektördeki ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir |
|
7) |
Müşteri İlişkileri: Raylı sistemlerde müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik temel yaklaşımları uygulayabilir ve farklı müşteri gruplarıyla etkili iletişim kurabilir. |
|
8) |
Raylı sistemlerde kullanılan temel bilgi teknolojilerini (yönetim bilgi sistemleri, operasyonel yazılımlar vb.) kullanabilir ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
9) |
Raylı sistem işletmeciliği nde karşılaşılabilecek olası sorunları (gecikmeler, arızalar vb.) tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir |
|
10) |
Farklı disiplinlerden ve görevlerden paydaşlarla (teknik personel, yöneticiler, yolcular vb.) etkin bir şekilde iletişim kurabilir ve ekip çalışmalarına uyum sağlayabilir. |
|
11) |
Raylı sistem işletmeciliği alanında mesleki etik ilkelere uygun davranır, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|
12) |
Raylı sistemler alanındaki yeni bilgileri ve gelişmeleri takip ederek öğrenme ihtiyacının farkındadır ve mesleki gelişimine yönelik çaba gösterir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
5 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
2 |
15 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
148 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |