Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Demiryolu taşımacılığında yük vagonları, çeşitleri ve özellikleri, numaralandırma ve işaretleme, yük vagonlarının dağıtımı, yüklenmesi, etiketlenmesi ve mühürlenmesi, trenlerin sınıflandırılması, sefere hazırlama, trafik düzenleme, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, vagonların bakım onarımı, yurtiçi demiryolu taşımacılığında meydana gelen aksaklıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Freight forwarder kavramını açıklar.
|
2) Freight forwarder firma çeşitlerini ve faydalarını analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel Tanım – süreç (Ne yapar forwarder) |
Ders öncesi önerilen makaleler okunur.
|
|
2) |
Yasal dayanak (Yasa ve yönetmelikler) + Zorunlu belgeler – Yetki belgeleri (L2 belgesi – C2 belgesi ) |
|
|
3) |
Ulusal ve Uluslar arası kuruluşlar (FIATA – UTIKAD) |
|
|
4) |
Faaliyet alanları (operasyon süreç takibi – gümrükleme – Depolama / Elleçleme / Ambalajlama, barkod ve etiketleme / Sigortalama – Maliyet planlaması – Taşıma sözleşmesi ve kapsamının belirlenmesi / Taşıma belgeleri hazırlama |
|
|
5) |
FF kullanmanın firmalar için avantaj ve dezavantajları |
|
|
6) |
FF Departmanları ve görevleri |
|
|
7) |
FF’ın Hizmet aldığı ve Hizmet Verdiği Taraflar |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Demiryolu FF hizmetlerinde kullanılan genel terimler |
|
|
10) |
FF'da İthalat ve İhracat süreçleri |
|
|
11) |
Gümrük işlemleri ve faturalandırma hizmetleri |
|
|
12) |
FF'da yüke verilen hizmetler ve yük güvenliği |
|
|
13) |
Raylı sistemlerde İntermodal Taşımacılık |
|
|
14) |
FF'da Ağır Taşıma ve Proje Lojistiği |
|
|
15) |
FF'da Uluslararası Mevzuat boyutu |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir |
5 |
|
1.2 Raylı sistemlerin temel teknik bilgisine sahiptir |
5 |
|
1.3 Raylı sistemlerde tren dizileri hazırlayabilir; yük ve yolcu taşıma planlamalarını yapabilir |
5 |
|
1.4 Taşınması özellik arz eden eşyaların taşınmasıyla ilgili uygulamaları gerçekleştirebilir |
3 |
|
1.5 Raylı sistem işletmelerinde demiryolu terminolojisini doğru ve etkili şekilde kullanabilecek bilgiye sahiptir |
5 |
|
1.6 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili literatür ve gelişmeleri yakından takip eder, alana özgü mevzuata hakimdir. |
|
2) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir |
|
|
2.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır |
|
|
2.2 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
3 |
|
3.1 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular |
3 |
|
3.2 Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir |
3 |
|
3.3 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
2 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
2 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür |
|
|
5.2 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler |
|
|
5.3 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|
|
5.4 Ana Dilini en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır |
|
|
5.5 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
|
5.6 Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir |
|
|
5.7 Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir |
|
|
5.8 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir |
|
|
5.9 Kalite güvence sistemleri ve iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
|
|
5.10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
5 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |