Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Deney öncesi hazırlık, deney yapma ve deney raporu hazırlama bilgi ve becerisini kazanırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Vektörel metotları kullanarak denge problemlerini çözer, yerçekimi ivmesinin farklı yöntemlerle elde eder.
|
2) Esnek, esnek olmayan çarpışmaları ve enerjinin korunumunu uygular.
|
3) Açısal hız, açısal ivme ve tork gibi fiziksel büyüklükleri uygulamalı olarak ölçer.
|
4) Farklı geometrik şekillere sahip katı cisimlerin eylemsizlik momentlerini ölçer.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
3 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
2 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
8) |
Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar ve B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğine sahiptir. |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
9 |
2 |
18 |
Uygulama |
10 |
2 |
20 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
1 |
2 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
9 |
1 |
9 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
13 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
63 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |